Antrenamentul de cycling sau joaca de-a Turul Franței

De Mihaela Stănculescu pe

Medicii spun că, dacă pedalezi cel puțin o dată pe săptămână, îți poți prelungi viața cu până la 14 luni.

Dintre beneficiile foarte des enumerate, când vine vorba despre cycling, nu lipsesc următoarele: îmbunătățirea rezistenței sistemului cardiovascular și a abilităților cognitive, creșterea vitezei de distribuție a fluxului sangvin în corp, cu efect asupra reglării circulației, un antrenament excelent de pierdere în greutate și definire musculară, întărirea musculaturii membrelor inferioare și a tendoanelor, neutralizarea efectelor stresului, ameliorarea digestiei, o modalitate plăcută și distractivă de a face mișcare.

În cadrul unui antrenament de cycling nu există mișcări ori tehnici complicate, nici coregrafii. Este antrenamentul cardio cu cel mai scăzut impact asupra genunchilor, șoldurilor și gleznelor. Antrenament aerob, care lucrează cu precădere musculatura picioarelor, cyclingul a devenit extrem de cunoscut și căutat, inclusiv în România ultimilor zece ani, mai ales prin prisma rezultatelor pe care le obțin cei care îl practică.

Procesul de ardere a grăsimilor continuă și la câteva ore după o sesiune de indoor cycling, iar dacă alegi să faci un efort suplimentar și pedalezi foarte rapid, pe o distanță medie, arderile se dublează sau chiar se triplează.

Tendoanele lucrează intens, datorită sistemului de pionare a pedalelor, care permite roții să se rotească liber, chiar și după ce te-ai oprit din pedalat. Pe măsură ce crește ritmul pedalării, crește și numărul rotațiilor și, implicit, pulsul este accelerat. Fiind un exercițiu complex, mușchii fesieri, mușchii femurali și mușchii tendoanelor sunt permanent solicitați. Cei stabilizatori sunt antrenați eficient, astfel încât să ofere o postură mai bună a corpului.

„Nu este atât de important numărul de calorii arse într-o sesiune de cycling, ci substratul folosit drept combustibil pentru a arde acele calorii.“

Ca în orice sport, programul de antrenament diferă de la o persoană la alta, în funcție de obiectivele pe care vrea să le atingă fiecare. Așadar numărul de calorii arse în timpul unei sesiuni de cycling depinde foarte mult și de condiția fizică a celui care practică acest sport. Dacă persoană respectivă nu are capacitate pulmonară și forță musculară, nu va putea pedala cu rezistență mare pe întreg parcursul antrenamentului, iar numărul de calorii pierdute va fi mai mic. Însă nu este atât de important numărul de calorii arse într-o sesiune de cycling, ci substratul folosit drept combustibil pentru a arde acele calorii.

Ceea ce are efect pentru un om care vrea să reducă procentul de grăsime nu are efect și pentru un om care vrea să își dezvolte capacitatea pulmonară și rezistența la efort. Persoanele care vor să piardă în greutate trebuie să caute clase de intensitate medie spre mică (profil Fat Burn), unde scopul principal este să mențină pulsul la un nivel de 70-75% din capacitatea lor maximă, de la 40 de minute în sus. Pentru a menține un nivel mic de intensitate, soluția este să pedalezi mult în șa. La polul opus, oamenii care vor să-și dezvolte capacitatea pulmonară și rezistența la efort ar trebui să participe la clasele în timpul cărora pot atinge intensități de 85% sau mai mari (profil Hill sau High End Endurance).

O sesiune de pedalat antrenează, de asemenea, abilitățile cognitive. Asta se întâmplă pentru că fluxul de oxigen care ajunge la creier se mărește, lucru care ajută la crearea condițiilor propice pentru regenerarea celulelor din hipotalamus, zona din creier care e responsabilă pentru memorie. Un flux de oxigen mai mare activează activitățile neuronale, ceea ce înseamnă că vei deveni mai creativ.

Mersul regulat pe bicicletă încetinește și procesul de îmbătrânire a pielii. În timp ce pedalezi, circulația sângelui e îmbunătățită, prin urmare și cantitățile de oxigen și substanțe nutritive care ajung la nivelul pielii sunt mai mari. De asemenea, cantitatea de toxine e diminuată, iar pielea ta va începe să producă mai mult colagen, a cărui prezența amână apariția ridurilor.

Mihaela Stănculescu este jurnalist, instructor și specialist în marketing. Cu un masterat în Sport Business Management, Mihaela oferă și consultanță sportivă.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro