Cum să îţi pregăteşti organismul pentru iarnă

De Consuela Stratulat, pe
Iarna este sezonul răcelilor şi al gripelor, de aceea este foarte important să ştii cum să te protejezi de ele şi cum să rămâi sănătoasă când temperaturile încep să scadă. Află cum poţi face asta.

Consumă probiotice

Aproximativ 80% din sistemul imunitar este localizat în intestine. În aceste condiţii, este foarte important să ai un sistem digestiv sănătos, pentru ca organismul să lupte cu viruşii şi bacteriile. Probioticele sunt bacterii bune, care pot fi găsite în alimente fermentate, precum murături, kefir ori iaurt, sau sub formă de suplimente.

Ia vitamina D

Vitamina D se găseşte în unele alimente, însă cel mai uşor o poţi lua din suplimente sau expunerea la soare. Îţi ajută organismul să absoarbă calciul, are grijă de oase, îţi îmbunătăţeşte starea de spirit şi îţi întăreşte sistemul imunitar. Este important să iei suplimente de vitamina D în lunile de iarnă, deoarece te fereşte de răceli.

Consumă multe supe

Pe măsură ce temperaturile încep să scadă, te poţi confrunta cu dureri de stomac, diaree sau constipaţie. Acest lucru se întâmplă mai ales pentru că nu îţi adaptezi alimentaţia la vremea de afară. Renunţă la salate şi băuturi reci, pentru că sistemul tău digestiv are nevoie de supe calde, care îţi îmbunătăţesc circulaţia şi îţi dau energie. Consumă şi multe legume fierte, precum cartofi dulci, dovleac, linte sau morcovi, şi nu te feri de condimente. Usturoiul, ghimbirul, turmericul sau piperul nu trebuie să îţi lipsească din alimentaţie în lunile de iarnă.

Dormi!

Iarna este un anotimp în care trebuie să te odihneşti mai mult ca oricând, dar cei mai mulţi oameni nu dorm suficient. Lipsa de somn îţi scade sistemul imunitar şi te face să te simţi mereu obosită. Încearcă să dormi între 8 şi 9 ore pe noapte şi, cel mai important, evită să îţi mai verifici Facebook-ul cu cel puţin o oră înainte de culcare. Numeroase studii au arătat că lumina artificială îţi dă peste cap calitatea somnului.

Fă mişcare!

Temperaturile reci îţi rigidizează muşchii şi te predispune la răni şi fracturi. Este indicat să faci cel puţin 15 minute de exerciţii fizice pe zi, pentru a-ţi pune sângele în mişcare.

Mănâncă mai puţin zahăr!

Iarna este o perioadă în care eşti tentată să consumi cantităţi mari de ciocolată caltă şi alte băuturi dulci. Este, însă, foarte important să reduci pe cât posibil consumul de zahăr, pentru că acest ingredient hrăneşte viruşii şi bacteriile.

Sursa foto: 123rf.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!