Ce să schimbi în alimentație după 40 de ani ca să nu te îngrași

De Consuela Stratulat pe
Pe măsură ce trec anii, este tot mai greu să slăbești sau să te menții în formă. Vezi ce schimbări să faci în alimentație ca să nu te îngrași după ce treci de 40 de ani.

Hormonii și schimbările care au loc în organismul tău după 40 de ani îți afectează metabolismul, sistemul digestiv și alte funcții ale corpului. Dacă vrei să scapi de aceste transformări, este indicat să faci unele schimbări în stilul de viață.

Mănâncă mai des

Poate ți se pare un paradox, dar cinci-șase mese mici pe zi, în locul a trei mari, te ajută să menții o greutate optimă, potrivit positivemed.com. Consumă cantități mai mici de mâncare și nu vei simți nevoia să faci alegeri nesănătoase. Menții nivelul zahărului din sânge în limite normale și ai mai multă energie.

Înlocuiește dulciurile cu fructe

Consumul de zahăr are numeroase efecte negative asupra organismului și creierului. Studiile au arătat că o cantitate prea mare de zahăr duce la oboseală, crește riscul de diabet de tip 2, boli de inimă și alte probleme de sănătate. Multe femei aleg să mănânce dulciuri când se simt obosită, însă ar trebui să apelezi la fructe, dacă simți nevoia să ronțăi ceva. Zahărul atrage și o reacție inflamatorie, provocând balonare, dureri articulare și probleme ale pielii.

Mănâncă pește

Riscul de a suferi de boli de inimă crește după menopauză, din această cauză este indicat să consumi pește de cel puțin două ori pe săptămână, pentru un sistem cardiovascular sănătos. Acizii grași omega 3 din pește reduc inflamația din organism și contribuie la sănătatea inimii și creierului.

Crește consumul de calciu

Pe măsură ce trec anii, nevoia de calciu crește. După 50 de ani, ai nevoie de aproximativ 200 de mg zilnic, pentru a preveni apariția osteoporozei.

Redu cantitatea de alcool

Consumul de alcool crește riscul de boală după 40 de ani. Unele studii au arătat că un pahar de vin roșu pe zi previne apariția bolilor cardiovasculare, însă alte cercetări susțin că aceeași cantitate crește riscul apariției cancerului la sâni.

Evită alimentele procesate

Alimentele procesate nu conțin nutrienți și sunt pline de chimicale și conservanți. Nu îți aduc niciun beneficiu, așa că înlocuiește-le cu produse naturale, mai ales după ce treci de 40 de ani.

Bea multă apă

Apa este foarte importantă pentru orice, iar deshidratarea duce la probleme grave de sănătate. Consumul a doi litri de apă pe zi îți crește energia, previne balonarea și are grijă de pielea ta.

Sursa foto: 123rf.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro