Cum să ai un abdomen plat. 10 strategii verificate ca să scapi de burtă

De Lumea Femeilor pe

Vacanţa se apropie în pas alergător. Dar mai ai timp să scapi de burtă, pentru a defila fudulă în noul tău costum de baie, la ştrand, la mare sau la munte, în piscină. Aplică trucurile noastre chiar de azi ca să ai un abdomen plat.

Proteinele te ajută să ai un abdomen plat

Sigur, vei alege cele mai slabe proteine: pasăre (curcan, de preferinţă, şi fără piele, evident), jambon, peşte. 
Cum funcţionează? Te saturi repede, nu mai simţi nevoia să ronţăi diverse chestii interzise, între mese, scapi de fermentaţie şi de balonări. La polul opus, alimentele grase încetinesc digestia şi fermentează în intestine.

Fibrele te scapă de burtă

Legume, fructe, cereale complete – sunt burduşite cu fibre. De aici se “inspiră” regula de aur: 4-5 porţii de legume şi fructe pe zi.
Cum funcţionează? Fibrele stimulează tranzitul intestinal, reducând balonările şi fermentaţia. Dacă ai intestine sensibile, consumă legume şi fructe bine coapte şi decojite. Sau fierbe-le.

Ia cina ca să scapi de burtă în somn

Bucurie mare – nutriţioniştii (mă rog, măcar unii dintre ei) ne dau voie să luăm cina. Daaar! Nu oricum. Nici nu te gândi la glucide! Fără fructe, feculente, miere în ceai sau alte “dulcegării”! Liber la legume (excepţie făcând cartoful). Ideal – sub formă de supă sau gătite la abur, alături de peşte gras (somon, macrou, sardele etc.) sau de brânză tofu.

Cum funcţionează? Procesul de reglare a metabolismului decurge în aşa fel încât în partea a doua a nopţii – în somn – se accelerează lipoza (topirea grăsimilor).

Mănâncă frumos şi vei scăpa de burtă

Mestecă bine. Masa principală trebuie să îţi ia minimum 20 de minute. Nu vorbi în timpul mesei şi evită să înghiţi aer. Mănâncă la ore fixe.
Cum funcţionează? Stomacul “ştie” la ce ore să producă sucuri gastrice şi, hrana fiind bine mestecată, munceşte mai puţin. Rezultatul: o digestie bună, fără balonări, constipaţie etc.

Busuiocul te scapă de balonare

Nu, nu-l pui sub pernă ori în păr. Îl foloseşti sub formă de tinctură, dacă trebuie să deschizi nasturele de la pantaloni, după fiecare masă (chit că nu ai exagerat cu bucatele).
Cum funcţionează? Două picături de ulei esenţial de busuioc, picurate
într-o bucăţică de miez de pâine, pe care o mănânci înaintea fiecărei mese. Cura trebuie urmată 10 zile şi poate fi reluată la nevoie.

Sprintul pe scări scade burta

Cu cât este mai intensă mişcarea, cu atât mai viu ard grăsimile din organism. Dacă sala de sport te plictiseşte, uită de lift…
Cum funcţionează? Cinci minute de alergare (pe stradă, în parc) sau de urcat scări în ritm rapid, contractând partea inferioară a abdomenului. Repetă de câteva ori pe zi, pentru ca ţesuturile să se oxigeneze la maximum. Dacă îţi faci curaj şi pentru 30 de minute de mers pe jos, zilnic, obţii rezultate şi mai iute.

Trei sporturi, practicate alternativ pentru un abdomen plat

O oră de mers pe jos, o oră pe bicicletă şi o oră de înot. Trei şedinţe pe săptămână, alternativ.
Cum funcţionează? Alternând cele trei tipuri de activitate fizică, muşchii nu au timp să se deprindă cu unul dintre ele şi să stocheze grăsimi, pentru a avea ce să consume la următoarea şedinţă.

Arde caloriile cu sex

În multe cazuri, colăceii de grăsime de pe abdomen sunt “expresia” stresului în care trăieşti şi care dereglează producţia de cortizol – un hormon care, la rândul lui, dereglează producţia de insulină. Or, insulina, ştii bine, are legătură directă cu surplusul de kilograme.
Cum funcţionează?
Activitatea sexuală declanşează producţia de hormoni antistres şi ţine la respect cortizolul. Mulţumită – fizic şi psihic, nu mai cauţi satisfacţii “vinovate” în cutia cu bomboane de ciocolată!

Exerciţiu pentru abdomen plat

Da, slipul înalt este la modă. Moda trece, dar musculatura bine lucrată rămâne veşnic în top!
Cum funcţionează? Sprijinită pe sol, pe antebraţe, tragi abdomenul, contractând perineul; ridici bazinul şi depărtezi picioarele, împingând coatele în sol. Menţii poziţia 20 de secunde. Apoi te relaxezi alte 20 de secunde, respirând adânc. Repetă exerciţiul de cinci ori.

Cromul scade burta

Vârsta aduce, de multe ori, o carenţă de crom. Un element chimic ce reglează glicemia şi frânează insulinorezistenţa, responsabilă cu depunerea grăsimii pe abdomen. În principiu, se ia un comprimat pe zi. Asociat, pentru efecte maxime, cu o dietă adecvată şi cu practicarea unui trio de sporturi (ţi-l recomandăm mai jos).
Cum funcţionează? Un nivel ridicat de zahăr în sânge â lipide – grăsimi – depuse mai ales pe abdomen.

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica