Rucsandra Hurezeanu: „Antreprenoriatul, o opţiune responsabilă!”

De Revista Unica pe

Să devii antreprenor e o decizie importantă. Rucsandra Hurezeanu îţi spune de ce a făcut această alegere şi te întreabă cum îl vezi: ca pe o profesie sau ca alternativă?
Observ uimită, în discuţii cu studenţii sau elevii claselor terminale, că foarte mulţi dintre ei îşi doresc să devină antreprenori. Pe vremea când eram copil şi eram întrebată „Ce vrei să te faci când o sa fii mare?“ răspundeam timid: profesoară, doctoriţă sau farmacistă… etc. Astăzi, copiii îşi doresc să devină antreprenori, atraşi bineînţeles, de mirajul succesului financiar, al libertăţii şi al recunoaşterii.
Urmând şirul întrebărilor logice, aflu şi mai uimită că ei sunt gata să facă aproape orice afacere care le-ar aduce un profit interesant. Nu consideră necesare studiile de piaţă, cunoaşterea industriei, a pieţei sau a concurenţei. Calculele lor nu merg atât de departe. Pentru ei, e totuna dacă îţi petreci viaţa într-un restaurant sau într-un coafor, e totuna dacă vinzi ma-şini sau cosmetice.

Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere iniţială, nu este o profesie, ci doar o opţiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred că studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experienţele multiple în companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferenţiat, care să aducă valoare adaugată.  Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie să găseşti clienţi, o piaţă de desfacere, să construieşti un branding recognoscibil, să-l marketezi bine şi, nu în ultimul rând, să construieşti şi să conduci o echipă performantă.
Produsele pot fi oricând copiate, dar cultura organizaţională, nu. În cazul meu, în construirea mărcii Ivatherm, tot ce am învăţat şi am experimentat în joburile anterioare Ivatherm m-a ajutat să ajung aici: medicina, marketingul şi managementul, experienţa din vânzări şi marketing în multinaţionale mari, toate mi-au fost extrem de utile. Sigur, acum Ivatherm înseamnă şi producţie, packaging, cercetare şi dezvoltare, PR, o bună administrare financiară, şi multe cunoştinţe şi expertize noi pe care le-am câştigat pe parcurs.

Când ai propria ta companie, poţi să-ţi oferi mici libertăţi atrăgătoare la prima vedere. Să te trezeşti la ce oră vrei, să faci sport în timpul orelor de birou sau să lungeşti un prânz cu o prietenă pe care n-ai mai văzut-o de mult, toate par a fi un lux. Ceea ce-i diferenţiază însă pe antreprenori de angajaţi este capacitatea de a-şi asuma responsabilităţi. „Responsabilitatea este preţul măreţiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea faţă de banii investiţi, faţă de echipa pe care o angajezi şi faţă de timpul tău. Succesul aparţine întotdeauna oamenilor curajoşi şi vizionari.  Viziunea înseamnă a vedea potenţialul proiectelor şi al oamenilor. „Ceea ce în ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginaţie“, spunea William Blake. Când oamenii sunt lipsiţi de viziune, cad pradă victimizării personale şi intră într-un vârtej descendent. Preţul plătit însă pentru a-ţi transforma viziunea în realitate este „disciplina“. Trebuie să faci faţă aspectelor dure şi pragmatice ale realităţii zilnice. Disciplina uneşte viziunea cu asumarea angajamentelor.

Nu în ultimul rând, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta îţi dă energia, entuziasmul şi puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trăsături – responsablitatea, disciplina şi pasiunea  – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenţă asupra celorlalţi. În ce mă priveşte, satisfacţia mea profundă nu vine din obţinerea unui rezultat anume, ci din experienţa drumului parcurs.
Aşa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decât hanul“. Oamenii, ideile, soluţiile, fiecare etapă în drumul pe care am pornit mă motivează în fiecare zi şi mă aduc mai aproape de visul meu de acum şapte ani: să ofer femeilor sănătate şi frumuseţe prin produsele pe care le creez. La fel şi lucrul cu echipa mea de cercetare de aici şi din Franţa, pentru crearea de produse performante. Îmi place şi faptul că, prin specificul domeniului meu, am ocazia să întâlnesc oameni interesanţi, care îmi sunt modele şi surse de inspiraţie, fie că e vorba de medici, farmacişti sau redactori de presă. Am învăţat, în timp, să mă bucur de frumuseţea fiecărei zile, să fiu mereu recunoscătoare pentru ceea ce am.
„Ceea ce-i diferenţiază pe antreprenori de angajaţi este capacitatea de a-şi asuma responsabilităţi.“

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro