Secrete gastronomice: Trei condimente pe post de medicamente

De Lumea Femeilor pe

Două condimente “banale” şi unul (aparent) mai exotic ţin în echilibru perfect sănătatea trupului şi a minţii. Presară-le zilnic în meniu, câte puţin

Ceapa

DUŞMANUL TOXINELOR

► Ajută intestinele. Datorită unei substanţe aromatice cu efect antimicrobian, ceapa reduce fermenta-
ţia intestinală. Şi regularizează absorbţia substanţelor nutritive.   
►►Scade glicemia. Glucochinina, un hormon vegetal tipic, reduce şi menţine constant nivelul gluco-
zei din sânge, reglând producţia de insulină.
►►Purifică organismul. Ceapa (sub formă de suc) ajută plămânii să funcţioneze eficient şi garantează oxigenarea optimă a sângelui. Pe de altă parte, ceapa are şi acţiune diuretică (ajută la eliminarea to-xinelor din organism). 
►►În bucătărie. Câteva fire de ceapă verde (doar e vremea ei), în salată, fac şi mai bine decât ceapa gătită în bucate.

Ghimbirul

REZERVA DE ENERGIE

►►Tonic excelent. Aşa-numita rădăcină de ghimbir (de fapt, un rizom mare şi cărnos) este un tonic eficace în stări de oboseală, stres şi lipsă de apetit: stimulează glanda suprarenală să producă mai mulţi
hormoni cortosteroizi, ce amelio-
rează tonusul general.
►►Accelerează digestia. Alungă somnolenţa după masa de prânz, combate starea de greaţă şi răul de transport. Totul datorită principiilor active pe care le conţine: zingiberen (substanţa specifică familiei ghimbirului) şi gingerol (acţionează asupra tractului intestinal).
►►Prelungeşte tinereţea. Bogat în antioxidanţi, ghimbirul combate acţiunea radicalilor liberi, responsabili cu îmbătrânirea ţesuturilor.
►►În bucătărie. Doza zilnică: o jumătate de linguriţă de ghimbir măcinat, presărat pe carne (vită, pui) sau peşte.

Usturoiul

GARANTUL SĂNĂTĂŢII

►►Antibiotic natural. Alicina – substanţa care dă mirosul ofensiv al usturoiului – este un antibiotic
puternic. Reuşeşte să ucidă germeni periculoşi, gen salmonela şi stafilococii. Şi previne infecţiile intestinale.
►►Protejează inima. Ajoene (sulf organic), altă substanţă de preţ din compoziţia usturoiului, previne coagularea în vasele sangvine, protejându-ne, astfel, de riscul de tromboză.
►►Reglează presiunea arterială. Usturoiul acţionează ca vasodilatator: relaxând capilarele sangvine, reduce şi regularizează presiunea sângelui. Efectul de relaxare scade presiunea în cazurile de hipertensiune şi nu creează probleme, în cazurile de tensiune mică.
►►În bucătărie. Raţie zilnică: un căţel de usturoi. Crud, de preferinţă. Poate tocat pe pâine prăjită. Mmm!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro