Top 7 alimente periculoase pentru sănătate

De Lumea Femeilor pe

Ele sunt “familiile” de alimente atât de rele pentru sănătate, încât merită să se regăsească mai curând în cartea Apocalipsei, decât în bucătăria ta! Uite de ce să te fereşti!

PRĂJITURILE DIN OREZ EXPANDAT

Oricine vrea să “sară peste o masă” le ştie: sunt crănţănelele acelea din orez, “sănătoase” şi savuroase, lăudate inclusiv de către adepţii produselor alimentare bio. Adevărat, o tabletă de asta “se umflă” în stomac, inducând senzaţia de saţietate. Dar! Ştii ce indice glicemic are? 85! Asta înseamnă că nivelul glucozei în sânge urcă într-atât, încât pancreasul şi întregul organism suportă o nedreaptă agresiune! Suportă cât suportă, până când încep să cedeze şi să te ţii: obezitate, rezistenţă la insulină, diabet, îmbătrânire prematură!
► Înlocuieşte-le cu pâine integrală cu cereale, nuci, migdale.

BISCUIŢII, PRODUSELE DE PATISERIE ŞI PRĂJITURILE INDUSTRIALE

Conţin, toate, acizi graşi trans. Agenţi ai maladiilor cardiovasculare. Potrivit Agenţiei Franceze pentru Siguranţa Sanitară a Alimentelor, “biscuiţeii” şi prăjiturile produse de industria alimentară sunt “responsabili” pentru 30% din aportul de acizi graşi trans la copii şi 20% – la adulţi.
► Înlocuieşte-le cu fructe proaspete şi uscate, pâine integrală cu cereale.

Savuroase, dar nesănătoase

Exagerăm puţin lansând ideea asta, cu Apocalipsa, dar scopul contează: alimentele despre care îţi vorbim sunt în mare vogă. Ne fac cu ochiul din reclame şi din rafturile magazinelor (inclusiv la standurile cu produse bio) – cum să le rezistăm? Poate ne regăsim tăria de caracter, aflând că, pe cât de mult ne plac, pe atâta rău de fac.

“SIROPUL DIN FRUCTE”

Alt trend în alimentaţie sunt alimentele “cu suc sau sirop din fructe”. De fapt, cu fructoză. Sau, mai curând, cu sirop din porumb (care conţine multă fructoză). O serie de studii epidemiologice derulate în SUA au dovedit deja legătura dintre consumul frecvent de “sirop din fructe” şi riscul ridicat de a ne îngrăşa.
► Înlocuieşte-l cu dulceţuri şi compoturi dietetice (cu procent redus de zahăr sau chiar fără zahăr).

GRĂSIMILE SOLIDE PENTRU PRĂJIT

Margarină, ulei de palmier – pentru a deveni solide (şi a putea fi depozitate mai mult timp), grăsimile de origine vegetală sunt supuse procesului de hidrogenare: practic, grăsimea vegetală este suplimentată cu hidrogen. Grăsimile de acest tip sunt considerate, astăzi, pericolul numărul unu pentru sănătatea inimii şi a sistemului circulator (cresc nivelul colesterolului rău şi reduc aportul de colesterol bun în sânge).
► Înlocuieşte-le cu ulei de arahide, dacă ţii neapărat să consumi alimente prăjite. Dar sfatul nostru este să renunţi total la prăjeli!

PREPARATELE INSTANT

Supe la plic, piure din fulgi, tăiţei – nutriţioniştii le-au poreclit “alimentele false”. Se  prepară rapid fiindcă sunt burduşite cu conservanţi, potenţiatori de gust, alte “chimicale” proscrise de nutriţionişti.
► Înlocuieşte-le cu preparate adevărate, gătite ca la carte. Îţi ia ceva timp, dar mănânci sănătos.

CEREALELE PENTRU MICUL DEJUN

Cutiile cu imagini viu colorate, de-ţi lasă gura apă, conţin, de cele mai multe ori, produse extrudate, îndulcite atât de mult, încât indicele glicemic o ia razna! Alungă-le de la masa ta! Despre masa copiilor, ce să mai vorbim…
► Înlocuieşte-le cu pâine integrală sau cu fulgi de ovăz.

OLEAGINOASELE PRĂJITE ŞI SĂRATE

Caju, migdale, fistic, alune: le alegem după regula “de ce simplu (simple), când se poate şi complicat (prăjite şi sărate)”. Păcat. Sarea turnată din abundenţă peste delicioasele seminţe “varsă” cantităţi
periculoase de sodiu în organismul nostru. În plus, prin prăjire şi sărare, aceste delicatese ajung să conţină doze considerabile de produşi de glicaţie avansată: în traducere, alimentele suferă nişte transformări chimice în urma cărora  devin nocive, accelerând procesul de îmbătrânire.
► Înlocuieşte-le cu aceleaşi alimente de răsfăţ, dar în stare naturală!
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro