Când este fast-foodul sănătos?

De Libertatea pentru femei, pe

Saorma cu de toate, o pizza condimentata sau mai bine un hamburger? Toate sunt variante rapide de a-ţi potoli foamea, pe gustul tuturor si pot face parte, uneori, chiar si dintr-o alimentaţie echilibrata.
Preparatele de tip fast-food au iscat permanent discuţii si parerile au fost, bineînţeles, împarţite. Unele persoane considera aceste preparate nu tocmai bune pentru alimentaţie si contraindicate pentru cine ţine la silueta. Pe de alta parte, însa, exista si variante bune.
Daca acordam puţin mai mult timp si ceva mai multa atenţie alegerilor noastre alimentare vom avea doar de câstigat. Ce spune specialistul în nutriţie?
Ca „produsele de tip fast-food sunt daunatoare prin perspectiva calitaţii ingredientelor si a gradului ridicat de procesare si adaugare a conservanţilor. Din motive de reducere a costurilor, comercianţii limiteaza calitatea materiei prime si opteaza pentru substituenţi mai ieftini (multa grasime adaugata, proteina de soia sau pasta de sorici, plus o cantitate semnificativa de sare, conservanţi si potenţiatori de gust). Sunt daunatoare si pentru sanatate, si pentru silueta, pentru ca aduc un numar semnificativ de calorii de slaba calitate”, spune Cori Gramescu.
Alternativele, spune specialistul, se gasesc în orasele mari, în locuri în care poţi sa cumperi mâncare sanatoasa deja preparata, dupa meniul zilei. Sau sa se opteze pentru clasica masa pregatita de acasa, care este mai ieftina si mult mai corecta din punct de vedere nutriţional.
Când este fast-foodul sănătos?
Hamburger
Când ţi-e pofta de hamburger, alege sa îl prepari acasa. Astfel, vei putea sa fii sigura de conţinut. Si renunţa la cartofi sau taie câteva feliuţe pe care sa le rumenesti la cuptor. Sunt absolut delicioase!
Saorma
Daca nu conţine maioneza si cartofi prajiţi, saorma poate fi un preparat sanatos. Între ingredientele folosite sunt carnea de pui la rotisor, salata de varza sau castraveţii muraţi.
Pizza
Poţi alege blat crocant, subţire în loc de cel pufos, iar daca iei în considerare reţeta de baza, cea originala italieneasca, vei constata ca pizza trebuie sa aiba puţin ulei de masline, rosii si mozzarella.
Kebap
Carne de vita si de oaie, la care se adauga rosii, ceapa si felii de vinete coapte, toate puse într-o lipie. Aceste ingrediente fac din kebap o combinaţie saţioasa si deloc periculoasa la gândul unui eventual surplus de kilograme.
Hummus cu tabouleh
Desi nu este recomandat sa se consume prea des, hummusul conţine multe proteine si se aseamana la gust cu fasolea batuta. Se poate mânca în combinaţie cu salata de patrunjel cu rosii (tabouleh, una dintre cele mai renumite salate libaneze) si cu lipie graham. În plus, patrunjelul are o doza concentrata de antioxidanţi si vitamina C.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!