Cea mai simplă metodă antistres pe care poți să o folosești zilnic

De pe

Cu toții am experimentat perioade de stres cel puțin o dată în viața noastră. Stresul se manifestă în moduri și la intensități diferite și adesea aceste perioade pot fi dificil de gestionat și de depășit. Stresul este asociat de multe persoane cu momente dificile sau emoții negative. Cu toate acestea, stresul este, de fapt, o reacție fiziologică necesară și nu este neapărat dăunător, dimpotrivă. Această reacție normală a organismului ne permite să trecem cu bine peste situații urgente, periculoase sau peste o schimbare majoră care poate apărea în viață și căreia trebuie să ne adaptăm. Dacă, însă, se instalează pe termen lung sau este responsabil pentru anumite simptome care ne complică viața de zi cu zi, este important să înțelegem cauzele și să învățăm cum să îl gestionăm. Există mai multe metode naturale pentru a combate stresul, într-o primă etapă, iar alimentația este una dintre ele. 

Fazele stresului

Stresul este o parte integrantă a vieții noastre, o reacție normală a organismului care ne permite să reacționăm la o situație sau la o agresiune externă. Este, practic, un fenomen de adaptare. Stresul poate avea trei faze: cea de alarmă, atunci când corpul răspunde rapid la o situație care impune acest lucru, faza de rezistență, care include stresul cronic și epuizarea mintală (cunoscută și ca burn-in). Corpul va încerca să se adapteze unei perioade de stres prelungit și se va folosi de toate resursele sale. Cea mai gravă fază este cea a epuizării fizice și mintale (sindromul burnout) și are loc atunci când corpul nu se mai poate adapta la stresul cronic.

Alimentația antistres

O dietă dezechilibrată poate să provoace și să mențină stările de stres cronic. Există o legătură foarte strânsă între echilibrul florei intestinale și cel al sistemului nervos. În plus, perioadele de stres consumă rezervele noastre în vitamine, minerale și oligoelemente. Iată ce trebuie să incluzi în alimentație:

  • Vitaminele B și vitamina C. Vitaminele B contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos, la un proces metabolic normal și combat oboseala. Se găsesc în drojdia de bere, avocado, cereale integrale, semințe de floarea-soarelui și susan. Vitamina B6 ajută la asimilarea magneziului și a vitaminei B12 și se găsește în banane, drojdie de bere, avocado, arpagic, ciuperci shiitake, linte. La rândul ei, vitamina B12 este esențială pentru echilibrul stării de spirit și al funcțiilor intelectuale și se găsește în principal în crustacee, carne și pește. Pe de altă parte, vitamina C este implicată în producția de cortizol, un hormon steroid eliberat ca răspuns la stres. Aceasta contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos, la un metabolism energetic normal, precum și la reducerea oboselii. Include în alimentație citrice, legume verzi, ardei gras, fructe de pădure, cartofi dulci, în general fructe și legume intens colorate. 
  • Minerale precum magneziul și seleniul. Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral din corpul uman și are multiple funcții, printre care și echilibrarea sistemului nervos. Îl găsești în spirulină, germeni de grâu, semințe oleaginoase, anumite fructe proaspete și uscate, precum coacăze negre, banane, caise uscate și smochine uscate, cacao de bună calitate, leguminoase și cereale integrale. În ceea ce privește seleniul, un deficit al acestuia poate sta la originea unei stări de anxietate. Se găsește în nuci de Brazilia, dar și în fructe de mare, ciuperci, roșii, ceapă, usturoi, broccoli.
  • Acizii grași Omega 3. Aceștia contribuie direct la funcționarea normală a creierului, în special la transmiterea impulsurilor nervoase. Se găsesc în principal în pești grași (somon, sardine, ton, hering, hamsii), precum și în uleiuri vegetale (măsline, nuc, in, rapiță).

Consecințele stresului

În societatea modernă, situațiile stresante de tot felul nu lipsesc, de la presiunile de la locul de muncă la gestionarea activităților zilnice, situații periculoase ori boli. Acestora li se pot adăuga o dietă dezechilibrată, sedentarismul sau consumul de substanțe toxice. Fiecare reacționează diferit în fața stresului, care nu va face nicio diferență și poate afecta absolut pe oricine. Se poate manifesta prin semne fizice, mintale și emoționale, de exemplu iritabilitate, anxietate, suprasolicitare, oboseală, epuizare, tulburări de somn, de alimentație, dureri de cap şi musculare, tulburări digestive, greață și chiar amețeli. Stresul poate duce chiar la depresie și atacuri de anxietate.

Dieta este una dintre metodele naturale cele mai simple prin care poți să combați stresul, așa că mizează pe categoriile de alimente prezentate mai sus în lupta cu acest dușman. 

Sursa foto: Pexels

(P)  Material publicitar realizat împreună cu Secom

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro