Carnea de curcan: şi gustoasă, şi sănătoasă

De pe

Eşti curioasă să afli care sunt calităţile nutritive ale cărnii şi cum s-o alegi pentru a fi cât mai sănătoasă? Află, dintr-un interviu cu dr nutriţionist Anca Pantea-Stoian, informaţii despre carnea de curcan şi citeşte şi rubrica „dietă” din revista Unica de ianuarie, unde vei găsi o mulţime de trucuri utile.
Care ar fi diferenţele între carnea de curcan faţă de carnea de pui?
În esenţă, diferenţele constau în compoziţia celor două tipuri de carne, însă corect gătite, teoretic, consumul lor nu afectează dieta. Totuşi, atât la pui cât şi la curcan, esenţială este calitatea produsului. Mai mult, în ceea ce priveşte carnea de pui, cel cumpărat din comerţ are mai mari şanse să fie tratat cu hormoni, antibiotice şi hrănit cu nutreţuri tratate, pe când curcanul nu poate mânca decât cereale, nu suportă tratamentele cu antibiotice, nu se poate interveni asupra perioadei de care are nevoie pentru a se dezvolta, în mod natural. Cum spuneam, există şi câteva diferenţe la nivel de compoziţie: pieptul  de curcan, indiferent că va fi fiert sau prăjit, are aproape jumătate din caloriile celui de pui. În plus, doar a noua parte dintre aceste calorii este reprezentată de grăsime. Prin urmare, dacă nu puteţi renunţa la alimentele prăjite, este de preferat să alegeţi carnea de curcan în loc de cea de pui, pentru a vă bucura de un nivel scăzut de grăsimi şi calorii.
Pe de altă parte, chiar şi cantitatea de proteine din pieptul de curcan este sensibil mai mare 22 – 24,5 g/ 100 g produs faţă de pieptul pui care are 20 g/ 100 g produs. Concentraţia în sodiu la pui este mai mare – 85 mg %, pe când cea la curcan este de numai 66 mg %. Calciul este superior la carnea de curcan (23 mg%) faţă de pui (10 mg%). Fierul nu se găseşte în carnea de pui sau găină, dar la curcan îl găsim cu o concentraţie de 3,1 mg%.

De câte ori pe săptămână recomandaţi consumul de carne de curcan? Copiii o pot mânca la fel de des ca adulţii?
În dieta copiilor, carnea de curcan se poate introduce chiar de la diversificare, iar adulţii ar trebui să consume 200 – 250 g/ zi, desigur alternând şi cu alte tipuri de carne chiar şi cu 1 zi de post pe săptămână.

Care ar fi cele mai “sănătoase” feluri în care putem găti carnea de curcan?

Cele mai indicate modalităţi de gătire, astfel încât să fie cât mai bune pentru sănătatea noastră sunt: curcan la cuptor, rasol, carne de curcan tocată, gătită în diferite reţete, o putem folosi pentru ciorbe, borşuri sau supe dar şi adăuga în mâncăruri cu legume sau în salate.

Pentru Craciun, incearca sa faci si o piftie de curcan!

Este carnea de curcan un ingredient de preferat în curele de slăbire?
Carnea de curcan este în mod natural un tip de carne fără grăsimi, iar după ce se îndepărtează pielea, conţine doar 1 g de grăsime la 30 g de carne. O porţie de 150 g asigură aproape jumătate din doza zilnică recomandată de acid folic şi este o sursă excelentă de vitamina B, B1, B6, zinc şi potasiu. Aceste substanţe nutritive menţin valorile scăzute ale colesterolului în sânge, protejează împotriva cancerului şi bolilor cardiovasculare, ajută la buna funcţionare a sistemului nervos şi a creşterii, stimulează sistemul imunitar, reglează tensiunea arterială şi susţin procesele de vindecare. Persoanele care sunt interesate în mod special de conţinutul de grăsimi, ar trebui să aleagă carnea albă de curcan. Aceasta poate fi gătită, friptă la grătar sau chiar prăjită dar în puţin ulei, cu bulion, lămaie sau suc de protocale.

Când alegem în supermarket carnea de curcan, la ce trebuie să fim atenţi?
Recomandarea mea este să ne uităm întotdeauna la etichetă. Trebuie să fim atenţi în primul rând la producător, la informaţiile referitoare la conţinutul de grăsime, de calorii, la datele referitoare la modalitatea de creştere a păsării (de hrănire), adaoasul de hormoni, E-urile, cantitatea de sare şi conservanţi.

Fă și tu o friptura de curcan aromata!

Interviul a fost realizat în cadrul unui eveniment organizat de  „Peneş Curcanul”, la care dr Anca Pantea-Stoian a fost invitat special.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro