Activează-ţi hormonii de slăbit!

De Libertatea pentru femei, pe

De acum, corpul tău nu va mai avea nevoie de „hei-rup”-uri ca să scape de kilogramele în plus.
S-a descoperit că organismul poate să ardă singur grăsimile, dacă îşi menţine echilibrul hormonal. Iată câteva trucuri garantate!

Mai suplă cu hormonul de creştere

Hormonul de creştere este cel care arde cea mai mare cantitate de energie din corpul uman. Acesta acţionează mai ales noaptea, atunci când dormim adânc. Cam la 70 de minute după ce adormim, creierul pompează în sânge hormonul de creştere, care ajunge apoi la ţesuturile de grăsime şi arde surplusul. Pentru a produce acest hormon, corpul are nevoie de vitamina C, acid folic, zinc, grăsimi omega 3 şi proteine. Fă mişcare zilnic şi nu mai mânca după ora 19. Proteinele consumate seara ajută creierul să producă hormonul de creştere.

Hormonul stresului acţionează ziua

Pe timpul zilei, cortizolul, hormonul stresului, arde foarte eficient grăsimile. Acţionează mai ales asupra celulelor de grăsime de pe şolduri, coapse şi abdomen. Pentru a-l produce, corpul are nevoie de proteine, de zinc şi de vitamina C. Mişcarea grăbeşte apariţia rezultatelor.

Leptina stăvileşte foamea

Dacă nu am avea leptină în organism, am putea mânca încontinuu, fără să simţim că ne-am săturat. Acest hormon transmite creierului mesajul „M-am săturat!”, prin urmare joacă un rol foarte important. La multe dintre persoanele supraponderale, acest mecanism nu mai funcţionează, respectiv, chiar dacă leptina este produsă în continuare, la creier nu mai ajunge mesajul de saţietate. Pentru a produce leptină, corpul are nevoie de grăsimi omega 3.
Iată ce mai poţi face:
– evită mesele bogate în acizi graşi. Aşadar, trece pe lista interzisă sosurile, cartofii prăjiţi, maioneza şi caşcavalul gras. Alimentele cu un index glicemic ridicat duc la producerea unei cantităţi prea mari de insulină şi, atâta timp cât insulina se află în sânge, corpul nu arde grăsimi.
– nu consuma în exces zahăr, dulciuri, pâine albă. Alege legumele, cerealele integrale, orezul, musli fără zahăr, pastele.

Hormonii tiroidieni ard caloriile
Tiroxina şi triiodotironina sunt hormoni ai glandei tiroide care au un rol important în producerea căldurii în organism.În mod evident, corpul arde mai multe calorii dacă produce mai multă căldură. Pentru a funcţiona normal şi a produce aceşti hormoni, corpul are nevoie de iod, vitamina C şi proteine.

DHEA stimulează metabolismul

După vârsta de 40 de ani, corpul produce o cantitate mai mică a hormonului sexual DHEA (dehidroepiandrosteron). Acesta stimulează în mod normal arderea grăsimilor şi, în absenţa lui, corpul acumulează mai uşor grăsimea. Pentru a-l putea secreta, organismul are nevoie de fitoestrogeni şi ulei  de măsline. Poţi începe prin a consuma zilnic o salată preparată cu ulei de măsline.

Peptida YY, „hormonul cumpătării”
Hormonul intestinal PYY este eliberat în sânge după ce mâncăm şi trimite semnale creierului că
ne-am săturat. PYY creşte plăcerea asociată cu mâncarea, dar stopează şi senzaţia de foame. Dacă organismul produce cantităţi suficiente din acest hormon, atunci poţi slăbi până la 3 kg pe lună, arată un studiu britanic. Motivul e următorul: prezenţa peptidei ne determină să mâncăm cu 30% mai puţin decât atunci când acest hormon nu este secretat. Pentru a-l produce, corpul are nevoie să primească proteine de două ori pe zi.

Iată unde găseşti…

…proteine: în piept de pui fără piele, kefir, iaurt degresat, boabe de soia, iaurtul de soia.
…iod: în sare iodată, ton, spanac, icre.
…grăsimi omega 3: în peştele gras (somon, hering). Consumă 200g, de trei ori pe săptămână.
…vitamina C: în ardei gras roşu crud, broccoli, kiwi, portocale, cartofi fierţi în coajă.
…fitoestrogeni: în lapte de soia, iaurt de soia, tofu.
…zinc: în cereale integrale, carne de viţel, broccoli.
…acid folic: în gălbenuşul de ou, spanac, broccoli.

Ieşi în aer liber!

Dacă faci mişcare în aer liber, organismul se oxigenează mult mai bine şi produce o cantitate mai mare de hormoni (mai ales hormonul de creştere şi cel de stres). 20 de minute de jogging aduce o oxigenare de 20 de ori mai mare decât aceeaşi durată petrecută în studioul de fitness. Acest efect pozitiv ţine până la 8 ore. În plus, prin mişcare, corpul îşi întăreşte masa musculară şi mai lucrează 24 de ore la intensitate maximă. Recomandat este să faci de trei ori pe săptămână câte 30 de minute de sport în aer liber.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!