Principiile de campion ale lui Mihai Leu valabile și în promovare

De Elena Prodan pe
Există o viziune grozavă în promovare: keep it simple – păstrează totul cât mai simplu. Este un principiu ușor în teorie, complicat în practică din cauza a o mie de motive: clientul, competiția, contextul...

Când l-am cunoscut pe Mihai Leu, am observat privirea calmă cu care te urmărește atent și prin care exprimă o mie de cuvinte. De altfel, Mihai nu este un om al cuvintelor. Ci unul al faptelor. Vorbește puțin, cântărește repede și face.  Este o plăcere să lucrez cu el de fiecare dată. Mihai este un om cât o lume, iar după ce îl întâlnești pe om, îl înțelegi firesc pe campion. Cândva, într-una dintre discuțiile avute, l-am rugat să îmi spună dacă există un ADN al campionilor. Dacă există un mod altfel prin care sunt plămădiți învingătorii și care le sunt principiile. Care este ingredientul secret? Mi-a răspuns imediat fără să stea pe gânduri. Elena, sunt trei lucruri pe care le consider extrem de importante:

Să ai încredere în tine orice ai fi.

Să nu renunți niciodată.

Să muncești mai mult decât îți poți imagina că poți.

Atât. Nu sunt secrete, doar că lucrurile simple sunt câteodată cele mai grele. Din cauza a o mie de motive…sau nu. Dintotdeauna a existat un miraj al campionilor sau al liderilor, poate că e mirajul puterii înțelese în cel mai superficial mod. Zilnic găsesc în lumea mea, în PR, cel puțin un business poziționat ca lider. Poziționarea –locul pe care produsul/serviciul tău îl ocupă în mintea consumatorului, ideal în inima sa, locul distinct pe care îl ocupi în atenția publicului tău – reprezintă temelia pe care se construiește mai apoi orice strategie de PR, orice strategie de promovare. Trăim în excelență și alături de lideri în orice. Poziționarea ca lider este eficientă, dacă este susținută de argumente. Este o poziționare profitabilă pentru orice business, dacă este reală. Am rezonat cu principiile punctate de Mihai poate și pentru că sunt atât de ușor de transpus și în promovare.

Este uman să se întâmple să greșești

Să ai încredere în tine orice ar fi este primul pas în gestionarea unei promăvări inteligente. Nu este negociabilă încrederea pe care o investești în produsul sau serviciul tău. Astfel se desprind în cel mai sănătos mod, diferențiatorii tăi, aspectele cel mai puternice, ideal unice care te așează în piață în cel mai bun loc de întâlnire cu nevoile, dorințele sau așteptările clienților tăi. Dacă tu nu crezi în ceea ce ai creat este o provocare să faci transfer de încredere către public.

În momentul în care ai început să îți construiești vizibilitatea și notorietatea vei cunoaște un drum și cu urcușuri și cu coborâșuri. Nu există să nu greșești, nu există ca măcar o dată  să nu experimentezi ce înseamnă să nu te placă consumatorul sau să nu te aleagă sau chiar să îl enervezi. Este în regulă. Este uman să se întâmple să greșești. Ori de câte ori te vei gândi să fii perfect, ia în considerare că perfecțiunea este lucrul care inhibă cel mai mult. Important, însă, este să nu persiști în greșeală.

O promovare inteligentă înseamnă multă muncă

Toate marile branduri au trecut prin momente grele când au  modificat rețeta și au primit vot negativ de la public, când au interpretat ceva greșit și ca urmare au acționat greșit. Nu renunța. Daca abandonezi lupta cu siguranță nu vei mai avea nicio șansă să câștigi. Și dacă ai decis să invesești în promovarea ta, asumă-ți că este ceva ce trebuie să faci constant. Nu poți renunța pentru o lună sau un trimestru și apoi reveni ca și cum nu ai tăcut în tot acest timp. În momentul în care ai plecat din comunicarea cu clientul tău, în cel mai natural mod te va uita mai devreme sau mai târziu și cu siguranță un alt jucător din piață va avea inteligența de a profita de aceasta ocazie. Vei pierde și vei reuși să îți ajuți concurența prin renunțarea la promovare. Este vorba aia…ochii care nu se văd se uită.

Românii au înțeles repede că 1% este talent și 99% muncă. O promovare inteligentă înseamnă multă muncă. Știu că mulți consideră că știu, dar nu știu. Poate recunosc, dar nu știu. E diferit. A te promova înseamnă să muncești constant în clădirea unei relații cu publicul tău, cu scopul de a fi în mintea și în inima lui într-un mod firesc și sănătos. Poți fi campion și în promovare dacă alegi acest lucru. Dacă muncești dincolo de orice limită îți impui tu.

Îți mulțumesc pentru fiecare lucru învățat lucrând împreună, Mihai Leu.

Elena Prodan este senior partner la EPR Concept. Cu o experienţă de peste 10 ani în domeniul promovării, Elena a condus departamentul de PR Antena 1 timp de aproape 4 ani şi alţi 4 ani i-a petrecut în echipa de PR Realitatea Media Group. A lucrat cu cele mai importante persoane publice din ţară şi a dezvoltat campanii de promovare de anvergură. În ultimii trei ani, activitatea sa profesională înseamnă EPR Concept, companie care oferă servicii de promovare inteligentă pentru antreprenori, branduri şi persoane publice.

Citește și – „Păcatele” promovării – un text de Elena Prodan

Dima Trofim, despre perioada de doliu: "Am trecut cu foarte mare greutate"

Dima Trofim, despre perioada de doliu: "Am trecut cu foarte mare greutate"