Stephan Taylor, Chief Marketing Officer Samsung Europe: “Segmentul clienţilor amatori de lux este în creştere”

De Laura Davidescu pe

În discursul său inaugural de la IFA Berlin (august 2014), cel mai mare târg european de electronice şi electrocasnice, Boo-Keun Yoon, preşedintele şi CEO Samsung Electronics, şi-a început prezentarea cu un fragment video din cuvântarea lui Albert Einstein, susţinută la acelaşi târg berlinez, în anul 1930.
 
Einstein vorba despre aparatul de radio şi despre cum era de aşteptat ca acesta să revoluţioneze viaţa noastră de zi cu zi. Cei 84 de ani care au trecut din acel moment demonstrează câtă dreptate a avut… Acum, majoritatea nici nu concepem că am mai putea trăi într-o lume netehnologizată şi adesea ne bucurăm ca nişte copii de gadgeturile noi.
Prezentarea preşedintelui Samsung Electronics a continuat cu o incredibilă viziune asupra Casei Viitorului, asupra căreia Samsung intenţionează să-ţi pună o „amprentă tehnologică” valoroasă, prin intermediul televizoarelor, telefoanelor, tabletelor, computerelor, aparatelor foto, electrocasnicelor, imprimantelor, semiconductorilor, aparaturii medicale, dispozitivelor LED, precum şi a altor soluţii „long term”.
Am stat apoi de vorbă cu Chief Marketing Officer-ul Samsung Europe, Stephan Taylor, despre o mică parte a lansărilor de produse Samsung din această toamnă: Samsung Gear S, Galaxy Note 4, electrocasnicele Chef Collection şi sistemul de boxe Shape Wireless Audio Multiroom (produse pe care le puteţi viziona în galeria foto).
Unica: Care sunt produsele dvs. favorite dintre cele nou-lansate în această toamnă, la IFA 2014?
Stephan Taylor: Sunt o mulţime, dar cred ca cele mai fascinante sunt cele „purtabile”. Noul ceas Samsung Gear S e foarte interesant, mai ales că vorbim de o arie nouă, de o categorie nouă de produse, care va defini o direcţie specifică în business. Faptul că poţi folosi ceasul inteligent independent de existenţa unei tablete sau a unui telefon îi va face pe oameni să-şi dea seama că au au de-a face cu un progres clar şi alternativă la celelalte gadgeturi inteligente.
Unica: Nu vi se pare că Gear S este cam mare? Cel puţin pentru o mână de femeie…
Stephan Taylor: Dacă te gândeşti că majoritatea poartă ceasul pe mâna stângă, nu ţi se va mai părea voluminos sau incomod. În plus, ceasul a fost încercat pe o mulţime de oameni, iar dimensiunea actuală a fost agreată de cei mai mulţi. Mai mult, curbura ecranului ajută la o aşezare plăcută pe încheietură. La prima vedere, ecranul pare mare, dar, după ce te obişnuieşti, cu funcţiunile gadgetului, îţi dai seama că e numai bun.
Unica: Care ar fi cel mai potrivit cadou de Crăciun pentru cineva drag?
Stephan Taylor: Eu aş alege Note. Samsung Galaxy Note, pentru funcţionalitatea completă: este, în acelaşi timp, smartphone, tabletă, cameră foto… Pe lângă faptul că are câteva funcţionalităţi unice, e şi un gadget cool. Pe lângă versiunile obişnuite, există şi o gamă premium, cu accesorii Montblanc şi Swarovski, ceea ce înseamnă că Note poate fi personalizat atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei.
Unica: Sunt produsele Samsung nou-lansate diferite în funcţie de continente sau ţări?
Stephan Taylor: La unele categorii, da. De exemplu, electrocasnicele americane au capacităţi ceva mai mari decât cele europene, dar, altfel, nu e nimic fundamental diferit,eventual lansările nu coincid. Gama de electocasnice de bucătărie Chef Collection a fost deja lansată în Statele Unite, iar acum ea ajunge şi în Europa, dar cu un design discret modificat, îmbunătăţit pentru a se potrivi mai bine gusturilor europenilor şi ultimelor tendinţe în mobilierul de bucătărie.
Designul şi mărimea produselor ţine cont şi de suprafaţa locuinţelor. În Statele Unite, sunt locuinţe mari, cu spaţii de depozitare generoase, cu spălătorie, cu cămară… – vorbim suprafeţe cel puţin  duble faţă de ce avem în Europa, situaţie în care aici trebuie să propunem soluţii mult mai compacte.
Unica: Cum arată clientul Samsung?
Stephan Taylor: Sunt multe categorii de clienţi, care, în mare, pot fi segmentaţi în consumatori obişnuiţi, de mijloc şi de top, dar, dacă este să menţionez un segment care a început să crească este cel al clientelei de vârf. Dince în ce mai mulţi oameni sunt dispuşi să cheltuiască sume importante pe electronice şi electrocasnice. Sunt o mulţime de pieţe în care produsele „high end” se vând foarte bine: cele mai noi smart TV-uri, televizoarele curbate UHD s-au bucurat de mare succes şi încep să ocupe un procent important din vânzările noastre. Asta ne-a făcut să decidem să lansăm şi alte electrocasnice premium, cum maşinile de spălat Crystal Blue. Chiar dacă preţul este într-adevăr ridicat, designul şi funcţionalitatea de top şi inovaţiile înglobate le-au făcut să fie acceptate de clienţi. Practic, am depăşit o limită în a aduce electrocasnice premium în viaţa consumatorilor.
Unica: Referitor la standardele de eficienţă energetică, vă aşteptaţi ca Uniunea Europeană să impună noi limitări în privinţa consumului aparaturii?
Stephan Taylor: Ne vom conforma tuturor regulilor – ne putem adapta fără probleme, indiferent de cerinţe.
Unica: Ce funcţii v-aţi dori să apară la telefoanele inteligente în viitorul apropiat?
Stephan Taylor: Încă sunt multe caracteristici care nu au fost exploatate suficient. NFC bazate pe tehnologia NFC sunt încă puţine, deoarece încă sunt puţine device-urile cu care telefonul s-ar putea interconecta. De asemenea, plăţile prin intermediul telef0nului, chiar dacă există deja, sunt un segmen nesemnificativ, dar mă aştept ca oamenii să înceapă să utilizeze din ce în ce mai mult aceste funcţionalităţi. Un alt aspect este aria de utilizare crescută a unor funcţii existente, cum se întâmplă la Note. Stilusul tabletei funcţionează mult mai intuitiv, se aseamănă unui mouse de computer, poţi selecta text, poze, poţi scrie, poţi face mult mai multe lucruri. În această idee, a funcţionalităţii extinse, mă aştept să evolueze şi telefoanele.
Unica: Cât de mult investiţi în designul produselor?
Stephan Taylor: Sectorul de Cercetare&Dezvoltare Samsung este imens, vorbim de aproximativ un sfert dintre angajaţi (aproximativ 69 000!) -implicaţi în R&D, care este miezul dezvoltării afacerii noastre. Acestora li se adaugă cele 34 de centre de design, dintre care 29 sunt amplasate în afara Coreei. Astfel, putem fi la curent cu trendurile în design specifice fiecărei regiuni, pentru a ţine cont de ele în dezvoltarea noilor produse. Designul de aparatură e mai special -trebuie să anticipezi cumva ce va fi la modă în următorii ani, pentru că un aparat este folosit 5-10 ani. Acesta este şi motivul pentru care, la lansare, un electrocasnic nou arată cu adevărat premium, fiind extrem de dezirabil.
Unica: Nu vi se pare că, în acest moment tehnologia ne şi complică oarecum viaţa? Parcă sunt prea multe fire, prea multe butoane…
Stephan Taylor: Firele şi butoanele sunt un aspect care, odată ce vorbim de conectivitate, de bluetooth, de wi-fi, dispar, iar lucrurile devin mult mai simple. La IFA, Samsung a prezentat conceptul MultiRoom – semnatul audio care „te urmăreşte” prin locuinţă, trecând de pe un device pe altul. În urmă cu ceva timp, pentru a realiza aşa ceva, ar fi trebuit să schimbi toate cablurile din casă. casa de cabluri… Acum, e suficient un oplayer audio oarecareconectat wireless la boxele plasate în diferite încăperi, şi pe carepe care le poţi controla cu un smartphone. Deci există o etapă în care simplitatea tehnologiei va deveni o realitate, ceea ce e sinonim cu a avea case inteligente, în care vom putea controla totul mai bine, fără a necesita reţele noi. Va fi suficient un sistem, un hub sau alt device cu conectivitate.
Citeşte mai multe despre Internet, tehnologie, târgul de la Berlin şi gadgeturile Samsung, în numărul Unica de octombrie, la chioşcuri din 24 septembrie.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat