Fă-ţi viaţa suportabilă la birou…

De Corina Buhagiar pe

Petreci la serviciu jumatate din timpul in care nu dormi. Asa ca merita sa-l transformi intr-unul de calitate. Cine a zis ca munca trebuie sa fie o corvoada?
Da, stiu, asta e pedeapsa pe care au primit-o Adam si Eva cand au fost alungati din Paradis.

Dar povestea asta e prea veche ca s-o lasi sa te mai influenteze. Poti fenta stresul zilnic daca te inarmezi cu o atitudine pozitiva, gen „mama, ce m-am mai distrat azi la serviciu!” Nu merge?… Bine, atunci incearca macar sa aplici cele cinci reguli de aur care fac viata la munca suportabila. Sunt sub forma de interdictii sau DONTs, asa cum circula ele prin „folclorul” de birou.

1. Nu munci prea mult. Nu e un indemn la lene. Muncesti, fireste, ca de aceea esti acolo si pentru asta esti platita. Si muncesti destul de mult, fiindca vrei sa iti faci bine treaba.  Ideea e sa nu muncesti PREA mult. Oricum n-o sa-ti ridice nimeni statuie. Cand simti ca ritmul de lucru tinde sa semene cu un vartej nebunesc, ia o scurta pauza si las-o mai moale.

2. Nu fii prea draguta cu ceilalti. Atentie la acelasi cuvant: PREA. Normal ca vei contribui la atmosfera relaxata din birou, alaturi de colegii tai. Dar daca exagerezi te vei trezi, pe nepusa masa, ca esti rugata sa faci tot felul de lucruri care n-au nicio legatura cu fisa ta de post. Pastreaza limta, pe principiul „enough is enough”. Tine cont ca prietenii tai nu sunt colegii tai, ci aceia cu care te distrezi in timpul liber.

3. Nu intra in incurcaturi romantice la birou. Vei sa ai o viata fara dureri de cap? Simplu: nu amesteca munca cu amorul. Stiu, pare grozav de tentant, mai ales cand ai un sef ametitor de charismatic sau vreun coleg cu care s-ar culca si-o calugarita. Dar pana la urma e o chestiune de alegere: ce vrei mai tare? O slujba relaxata sau iubitul respectiv? Alegi iubitul? OK, schimba locul de munca. Nu te amagi cu ideea „lasa c-o sa fie bine”. Statisticile arata ca in majoritatea cazurilor iese prost. 

4. Nu te transforma in sufletul petrecerii. Si nu e vorba doar de petrecerile de la firma, ci si de alte activitati, in general. Chiar daca te agiti in plus, meritele le va strange tot sefa ta directa. Asa ca, de ce sa consumi energie degeaba? Actionaza exact atat cat simti nevoia, fara sa te fortezi suplimentar.

5. Nu agresa simturile celorlalti. Exact ca si regula dinainte, se bazaza tot pe principiul „keep a low profile”. Iti plac culorile neon? Pastreaza-le pentru week-end! Nu risca sa violentezi retina delicata a colegilor. Nu te parfuma in exces. Nu vorbi la teleon cu voce prea sonora, indiferent cu cine. Si iti asiguri astfel simpatia tuturor.

Pe scurt, un coleg ideal este acela pe care nu il remarci. Nici pentru ca ii suna telefonul cu o melodie enervanta, nici pentru ca a uitat sa faca ceva important, nici pentru ca se imbata la petrecerea de Craciun si pupa pe toata lumea, nici pentru ca e laudat mereu la sedinte pentru ca munceste ca un apucat…

Foto: NorthFoto

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro