Carieră: Cum rezolvi conflicte la serviciu?

De Lumea Femeilor, pe

Discuţii în contradictoriu, frustrări, lucruri nespuse clar sau greşit înţelese, toate acestea duc la o atmosferă tensionată la serviciu. Orice conflict înseamnă un raport de forţe inegal, aşa că ai nevoie de tact pentru a găsi soluţii
Încă de la început e bine să ştii că, în orice mediu în care interacţionează mai mulţi oameni, conflictele sunt inevitabile. Este valabil şi pentru serviciu, locul unde ne petrecem cea mai mare parte a zilei. Conflictele pot îmbrăca diverse forme, de la mici discuţii legate de împărţirea spaţiului de lucru sau de folosirea aerului condiţionat, până la acuzaţii grave aruncate în faţă de vreun coleg.

Cum apar?

Îţi ştii locul în organizaţie, eşti corectă, îţi respecţi îndatoririle şi te consideri angajatul model. Nu ai nimic să-ţi reproşezi şi eşti convinsă că deciziile tale sunt cele mai bune. Însă, în ziua în care ţi se sugerează că poţi face şi altfel şi că ar exista o soluţie mai bună decît cea propusă de tine, totul se schimbă. Nu accepţi, iar colegul tău devine duşmanul nr. 1. Ripostezi şi nici nu vrei să auzi ce are să-ţi spună. Aceasta este doar una dintre situaţiile care duc la apariţia conflictelor.

Nu amâna confruntarea!

Nu ajută la nimic să acumulezi frustrări zi după zi. Dacă ceva te nemulţumeşte, pregăteşte-te pentru o discuţie deschisă. Nu ceda primului impuls, ci analizează-ţi motivele de supărare! Adesea nu ne deranjează ceea ce a spus cineva din jur, ci ceea ce nu a spus. Ne-am obişnuit să interpretăm cel mai mic gest şi, de aici, să creăm un adevărat scenariu. De aceea e vital să nu amânăm momentul confruntării. O discuţie deschisă, cu argumente, poate să-ţi readucă liniştea!

Partea ta de vină

Eşti convinsă 100% că ai dreptate şi nu ai greşit cu nimic? Dacă răspunsul este afirmativ, mai gândeşte-te! Abia după ce conştientizezi că ai şi tu o parte de vină, oricât de mică, vorbeşte cu persoana care te-a supărat. Interesul tău este să găseşti o cale de rezolvare a conflictului şi nu să demonstrezi că ai avut dreptate. Primul pas este să-ţi ceri scuze. Al doilea – să asculţi cu atenţie ce are să-ţi spună. Mai apoi, explică şi punctul tău de vedere şi propune soluţii de rezolvare. Fii flexibilă şi nu te încăpăţâna! În cazul în care colegul tău refuză discuţia cu tine şi consideri că munca ta este afectată de acest conflict, vorbeşte cu superiorul tău, care va trebui să medieze problema.

MĂRTURIE DE PE FRONT

“Lucrez într-un birou cu alte opt persoane. Am diverse probleme personale şi obişnuiam să vorbesc mult la telefon. Uneori, şefa mea îmi făcea semn că vrea să-mi spună ceva, iar eu nu închideam telefonul, ci mai vorbeam câteva minute. Le povesteam colegilor despre problemele mele cu părinţii bolnavi sau cu fetiţa mea de patru ani. Într-o zi, o colegă mi-a spus că nu o interesează şi că are şi ea probleme. Evident, m-am supărat. Abia după ce am avut o discuţie cu şefa mea, care mi-a explicat că sunt la serviciu şi orele acelea sunt pentru muncă, am realizat că eu am greşit, iar cei din jurul meu au fost destul de permisivi. I-am cerut scuze colegei mele şi de atunci nu am mai exagerat cu poveştile despre viaţa personală la serviciu.”
(Maria, Bucureşti, 36 ani)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!