(P) Zborul meu este operat de mai multe companii aeriene. Cui ar trebui să mă plâng în caz de zbor anulat/întârziat?

De unica pe

Atunci când îți alegi destinația de zbor, cu siguranță petreci multe zile în fața calculatorului, căutând oferte fierbinți, locuri exotice, vacanțe de neuitat și experimentezi tot felul de combinații, ca să fii sigur că nu-ți scapă nimic și vei avea o călătorie de neuitat. Pentru majoritatea, aceasta poate fi unica șansă într-un an, de aceea  trebuie trăită la maxim.

Chiar și o deplasare de serviciu nu se poziționează la un nivel mai jos pentru că deși e „de serviciu”, totuși aceasta presupune o călătorie, și cui nu-i place să călătorească? Indiferent care ar fi scopul călătoriei tale, ești pus față în față cu decizia de a-ți alege traseul de zbor.

Atunci când vine vorba să-ți alegi un zbor cu conexiune, acesta poate fi cu o singură companie aeriană sau cu mai multe. În dependență de preferințele tale va trebui să-ți asumi anumite riscuri, dar totuși trebuie să cunoști ceva important, dacă te ciocnești de un zbor perturbat cu conexiune. Reține că numai compania aeriană care efectuează un zbor poate fi trasă la răspundere, dacă acesta este perturbat.

Zbor cu escală cu o singură companie aeriană

Deși nu prea se atrage mare atenție la aceasta, dar alegerea ta de a efectua un zbor cu conexiune la o singură companie aeriană își are șiretlicurile ei. Atunci când pornim la drum, suntem prea entuziasmați ca să realizăm că totuși, din diverse motive, ne putem confrunta cu situația de a avea un zbor reținut sau chiar un zbor anulat.

Acest lucru poate fi extrem de neplăcut, având în vedere că nu prea sunt șanse să ajungi la următorul zbor, decât în cazul că ți-ai lăsat o rezervă de minim 3 ore între rute. Ce trebuie să cunoști? Conform Regulamentului European CE 261/2004 care protejează drepturile pasagerilor, în cazul unui zbor întârziat cu cel puțin 2 ore sau anulat și nu ai fost anunțat despre aceasta cu 14 zile înainte de îmbarcare, companiile aeriene sunt obligate să asigure în primul rând, cu strictul necesar, cum ar fi:

  • Produse alimentare;
  • Apă potabilă;
  • Mijloace de comunicare;
  • Cazare + Transport la hotel, dacă întârzierea duce la necesitatea de a rămâne undeva peste noapte.

Pe lângă acestea, în dependență dacă ai avut un zbor reținut sau anulat poți beneficia de anumite drepturi la compensații, rambursarea biletului de zbor și alte compensații care se calculează în dependență de perioada de reținere și distanța parcursă.

Trebuie să fii atent la ce zboruri sunt eligibile pentru compensații (zborurile între două destinații din Uniunea Europeană sau zborurile dintr-o țară Europeană oriunde în lume). Dacă zburați, de exemplu, din Elveția cu o companie aeriană elvețiană, zborul nu este eligibil pentru o compensație.

Zbor cu escală cu mai multe companii aeriene

Această opțiune este ideală atunci când ai un buget limitat sau pur și simplu vrei să economisești mai mult pe bilet, astfel îți poți selecta din ofertele companiilor aeriene cel mai avantajos preț. Această economie este utilă, dar ce se întâmplă dacă zborul tău de escală este anulat sau reținut?

Cel mai frecvent, ești pe cont propriu. Ideea este că dacă al doilea zbor nu aparține companiei aeriene cu care ți-ai efectuat primul zbor, atunci ei nu te pot ajuta cu nimic, excepție o fac situațiile când companiile aeriene au încheiate parteneriate. Eventual, poți încerca să primești o compensație măcar pentru primul zbor, de la prima companie aeriană, de vreme ce pentru al doilea zbor ești, teoretic, singur responsabil de întârziere sau lipsa prezenței la îmbarcare.

Deci, cui ar trebui să te adresezi în cazul unui zbor cu conexiune anulat sau reținut? De cele mai multe ori aceasta se referă la compania aeriană cu care urma să-ți efectuezi zborul. Lucrurile sunt mult mai simple atunci când îți efectuezi zborul cu conexiune la aceeași companie aeriană, iar dacă sunt implicate mai multe, atunci cel mai probabil toți vor strânge din umeri și vor arăta unul spre celălalt.

Așadar, de la cine ceri compensație pentru zborul anulat? De la compania responsabilă. Dacă ești decis să-ți ceri drepturile, dar nu ai idee de unde să pornești și ce pași să urmezi, atunci compania AirAdvisor o poate face pentru tine repede și eficient. Ei vin cu soluții profesionale și individuale pentru situația fiecărui pasager în parte. Trimite un email pe info@airadvisor.com, în care atașezi confirmarea zborului neefectuat, iar ei vor reveni prompt cu un răspuns pe măsura ta.

INNA, apariție hot pe coperta revistei Unica iulie 2019

INNA, apariție hot pe coperta revistei Unica iulie 2019