Eşti obosită? Vezi cum să-ţi recapeţi energia!

De Unica.ro pe

La finalul unei zile de muncă te simţi „stoarsă de puteri” şi fără pic de vlagă? Este perfect explicabil.
Dar ce te faci dacă simţi oboseala chiar şi după o zi de leneveală? Află care sunt cauzele acestei stări şi cum poţi să previi instalarea ei.

Cele mai frecvente cauze ale oboselii

Lipsa somnului

Este adesea cauza principală a stării de amorţeală după un program redus de somn sau o noapte albă. Acordă somnului importanţa cuvenită şi organismul tău se va reface imediat.

Boala

Există numeroase afecţiuni care-ţi slăbesc organismul: diabetul, infecţiile, dezechilibrul hormonal sau disfuncţii ale glandei tiroide.

Lipsa activităţii fizice

Cu cât vei duce o viaţă mai sedentară, cu atât mai obosită te vei simţi. Spre surprinderea ta, sportul reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de a combate oboseala. Aşadar, încearcă să-ţi faci timp şi pentru puţină mişcare. Beneficiile nu se vor lăsa mult timp aşteptate.

Problemele emoţionale

Te pot „secătui” de viaţă. Stările de deprimare, stresul şi anxietatea îţi pot accentua oboseala.
Dacă suspectezi că starea de slăbiciune este cauzată de diverse probleme emoţionale, consultă un psiholog pentru a descoperi cauzele şi a le combate cu succes.

Regimul alimentar

Obişnuinţele alimentare pe care le-ai căpătat  de-a lungul timpului au o mare influenţă asupra vitalităţii organismului. Nu trebuie decât să te asiguri că îţi faci plinul de vitamine şi minerale.

10 sfaturi ca să-ţi recapeţi energia necesară

1. Fă un duş pentru a te energiza.
2. Ia-ţi o vacanţă pentru a te relaxa în voie.
3. Consumă multă apă; deshidratarea poate cauza senzaţia de oboseală.
4. Consumul de cafeină trebuie redus.
5. Inspiră şi expiră adânc când simţi o tensiune prea mare.
6. Evită alimentele foarte săţioase.
7. Urmează o dietă echilibrată şi sănătoasă.
8. Scapă de kilogramele în plus.
9. O boală, cum ar fi gripa, îţi poate cauza o senzaţie de slăbiciune pe o perioadă scurtă de timp.
10. Sindromul apneei în somn (oprirea repetată, de obicei involuntară, a respiraţiei în timpul somnului) poate accentua starea de oboseală.

Alimentele care îţi refac dispoziţia

– Legumele şi fructele proaspete, de preferinţă consumate în stare crudă
– Cerealele neprocesate
– Produsele lactate degresate (iaurt, lapte, brânză)
– O cantitate moderată de carne slabă roşie (oaie, vită, porc)
– Peştele
– Carnea de pasăre
– Ouăle
– Fructele uscate, în special stafidele.
 

Atenţie! O dietă drastică oboseşte organismul

Dietele care conţin prea puţini carbohidraţi şi prea multă grăsime, deficitul de minerale şi vitamine îţi va obosi organismul. De asemenea, o dietă prin înfometare te va priva de energia necesară pentru buna funcţionare a organismului. Aşa că nu încerca să scapi de cele câteva kilograme în plus adoptând o dietă drastică de înfometare, deoarece nu vei reuşi decât să te deprimi, să-ţi intensifici poftele alimentare şi să sfârşeşti printre alimentele interzise.

Ce au furat CRBL și Oase la Asia Express. VIDEO exclusiv

Ce au furat CRBL și Oase la Asia Express. VIDEO exclusiv