Cum scapi de retenţia de apă

De Libertatea pentru femei, pe

Uneori, senzaţia că te-ai îngrăşat este de fapt cauzată de retenţia de apă. Corpul reţine şi depozitează mai multe lichide decât ar avea nevoie. Află cum poţi scăpa de această problemă supărătoare.
Ar fi bine ca mai întâi să mergi la medic şi să faci investigaţiile recomandate de el. Uneori, în spatele retenţiei de apă se ascund alte afecţiuni, cum ar fi hipertensiunea arterială, boli cardiace, afecţiuni ale tiroidei, boli renale sau probleme la ficat.
Totodată, la menopauză apare din cauza fluctuaţiilor hormonale şi poate creşte riscul de a face osteoporoză. Mai pot fi probleme, cum ar fi alergiile sau depresia postpartum. Alteori, lucrurile sunt mai simple, dar tot legate de hormonii feminini: retenţia de apă apare înainte de venirea menstruaţiei.

Nu mai consuma sare

Oricare ar fi cauzele, ar fi bine să reduci drastic consumul de sare. În mâncare, o poţi înlocui cu busuioc, rozmarin, cimbru, piper sau alte condimente. Fii atentă şi la sursele „ascunse” de sare. Dacă este evident că chipsurile şi alunele o conţin (şi o porţie depăşeşte cu mult necesarul zilnic), uneori uiţi că telemeaua sau produsele fast-food conţin cantităţi importante de sare. Şi produsele de panificaţie au adăugate acest ingredient. Nici dulciurile nu sunt indicate. În afară de aportul de calorii, pot cauza balonare şi senzaţia că „te-ai umflat”.

Hidratează-te suficient

Ai grijă să bei suficientă apă. Chiar dacă ai putea crede că trebuie să faci invers şi să o eviţi, vei avea rezultate bune doar hidratându-te suficient. Bineînţeles că sunt excluse băuturile carbogazoase sau cele care conţin zahăr. Şi în privinţa sucurilor naturale de fructe trebuie să fii precaută şi să nu consumi mai mult de un pahar pe zi. Oricare altele în afară de citrice conţin fructoză în cantităţi mari şi sunt contraindicate. În rest, ai liber la ceaiuri din plante sau de fructe neîndulcite.

Alimentele de folos

Bananele şi stafidele ajută şi ele la eliminarea lichidelor din corp. Poţi mânca în fiecare zi câte o banană sau un pumn de stafide înainte de masă sau între mese. Strugurii au acţiune depurativă şi ai putea să mănânci o zi pe săptămână doar struguri. Sparanghelul este un bun diuretic şi stimulează activitatea ficatului.
Se poate consuma ca atare, în salate, sau fiert, în preparate culinare. Se mai poate face un decoct din 20 g la litru – cantitate care se bea în cursul unei zile. Salata sau sucul de varză vor avea şi ele efecte bune. Alte alimente recomandate sunt: pepenele verde şi castravetele.

Păpădia, diureticul numărul 1

„Papadia are proprietaţi diuretice, dar este şi bogată în potasiu. Dă rezultate foarte bune în retenţia de lichide, fără a elimina sărurile minerale din corp. Ajuta şi în cazul problemelor la ficat pentru ca stimuleaza secreţia biliara şi evacuarea acesteia. Preparatele din păpădie au o acţiune generală de purificare a organismului intoxicat ca urmare a unei diete dezechilibrate, bogate în grasimi şi în cazuri de hipercolesterolemie şi hiperglicemie. Din doua linguriţe de plantă întreagă, frunze şi radacini, la o cană cu apă, se prepara o infuzie. Se beau două căni pe zi.
Se mai prepară sub formă de decoct concentrat prin fierbere timp de 10 minute a doua linguriţe de planta la o cana cu apa. Se vor lua două linguri din patru în patru ore. Aceasta variantă are efecte mai rapide. În plus, exista produse fitoterapeutice în comerţ care au la baza extractele de papadie. Acestea se folosesc conform indicaţiilor de pe ambalaj sau la sfatul medicului. Papadia este contraindicata celor care au pietre la bila sau ulcer peptic.”

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro