Cum să ai grijă de braţele tale

De Lumea Femeilor pe

După 40 de ani, multe femei ezită să poarte bluze fără mâneci. De ce? Simplu: zona dintre umăr şi cot le poate «da de gol» …
adevărata vârstă. Şi asta pentru că pielea îşi pierde tonusul şi cedează. Decât să o ascunzi, mai bine acţionează din timp. Noi îţi explicăm cum.

Chiar dacă te apropii de 50 de ani, poţi fi suplă şi poţi avea pielea fermă. Uită-te cum arată Sharon Stone şi te vei convinge. Decât să o invidiezi, mai bine imit-o. Iată un program pentru tonificarea ţesuturilor, a muşchilor şi a pielii. Adică tot ce trebuie să faci, pentru a avea braţele tinere.

Totul începe cu un masaj

Momentul cel mai critic pentru braţe, atunci când „relaxareaî pielii devine vizibilă, este menopauza. Şi asta pentru că organismul produce mai puţin estrogen, hormon care menţine apa în ţesuturi şi, prin urmare, pielea bine întinsă.

Dar nu trebuie să aştepţi 50 de ani pentru a începe să îţi îngrijeşti braţele: tratamentul ar trebui să înceapă mult înainte, pentru a stimula producerea de colagen şi elastină, proteinele care au funcţia de susţinere a ţesuturilor. Şi mai e nevoie de consecvenţă – crema va trebui aplicată în fiecare zi.

În fiecare dimineaţă, foloseşte un tratament pentru corp cu un masaj drenant. Uneşte degetul arătător şi pe cel mare de la mâna dreaptă, sub forma unui inel în jurul încheieturii mâinii stângi şi apoi urcă până la cot. Repetă mişcarea de patru ori şi apoi, cu degetele aşezate în acelaşi mod, porneşte de la cot şi urcă până la umăr de încă patru ori.

După două săptămâni, vei băga de seamă că pielea din acea regiune va fi mai compactă. După patru, vei remarca faptul că pielea va fi vizibil mai fermă. Începând din acest moment, poţi face masajul o zi da, una nu.

Scapă de celulită

Există multe persoane care au celulită nu numai pe picioare şi pe coapse, ci şi pe alte părţi ale corpului. Dar dacă este tratată, aceasta dispare rapid. Mai ales cea de pe braţe, unde drenajul este mult mai eficient. Aşadar, după duş, aplică o cremă anticelulită.

Repetă operaţiunea atât dimineaţa, cât şi seara. Iată cum o faci să penetreze mai bine: începând de la cot, masează pielea până sub braţ, apăsând uşor cu palma. Repetă mişcarea şi pe zona superioară a braţului. Continuă operaţiunea timp de o lună, suspend-o apoi două luni şi repetă încă un cilu de 30 de zile.

Exfoliere, o dată pe săptămână

Exfolierea este un tratament care nu numai că lasă pielea mai luminoasă şi mai compactă, ci o şi ajută să se regenereze mai repede. Aşadar, când te afli sub duş, masează-ţi braţele de la încheietura mâinii până la umăr, cu o cremă exfoliantă. Ţine întinsă mâna pe care „o trateziî întinsă şi freacă bine zona respectivă, înainte şi înapoi, cel puţin de 10 ori.

Insistă mai mult în zona coatelor, unde epiderma e ceva mai groasă. Evident, după această operaţiune, exfoliază şi restul corpului. Şi clăteşte-te foarte bine: microgranulele scrubului, pe pielea uscată, ar putea-o irita.

Ocupă-te şi de mâini

Pentru a combate îmbătrânirea mâinilor, nu e de ajuns să te dai, de câteva ori pe zi, cu cremă. Mult mai eficientă ar fi o „saunăî specială de două ori pe săptămână. Iată ce ai de făcut: întinde un strat gros de cremă pe mâini şi pune-ţi apoi o pereche de mănuşi chirurgicale.

Peste ele, pune încă o pereche de mănuşi de bumbac. Stai aşa timp de o oră. Astfel, vei crea un fel de „efect de serăî, care va ajuta crema să penetreze mai bine.

Trucul lui Sharon Stone

Sharon Stone (47 de ani) îşi menţine tonicitatea braţelor prin metoda Pilates. Aceasta funcţionează bine după 40 de ani pentru că acţionează nu doar asupra musculaturii, ci şi asupra tonicităţii pielii. Explicaţia? Pilates propune mişcări largi şi lente care menţin intactă elastina prezentă în musculatură şi în ţesutul cutanat. Când se fac mişcări bruşte şi dure, în schimb, organismul produce fribrină, o proteină care distruge elastina şi care duce la pierderea tonicităţii pielii.

Gimnastică pentru «braţe de star»

Cu câteva exerciţii uşoare, poţi tonifica atât bicepşii, cât şi tricepşii, adică muşchii braţelor. În plus, arzi şi grăsimile care se găsesc în această zonă. Rezultatul va fi mai mult decât evident: pielea braţelor va fi mai fermă, fiind susţinută de masa musculară mărită. Cumpără-ţi o minge de cauciuc dur de 18-20 cm diametru şi repetă următorul exerciţiu:

a)Stând în picioare, strânge mingea între ambele mâini şi, ducând coatele în faţă, aşaz-o pe cap.
b)Destinde lent braţele, ridică mingea sus şi, îndoind coatele, las-o apoi spre spate, până în dreptul cefei. Întoarce-te în poziţia din care ai plecat şi repetă exerciţiul de 15 ori. Expiră în timp ce urci mingea şi inspiră în timp ce o cobori spre ceafă. După o lună de exerciţii, vei începe să vezi rezultatele.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro