Top 5 remedii care te ajută să dormi mai bine

De Elisabeta Cosmescu, pe Ultimul update Marți, 04 mai 2021, 09:26

Schimbările bruște de vreme îți influențează starea de spirit? Noaptea adormi mai greu, iar dimineața te trezești neodihnit? Nu degeaba se spune că primăvara este „anotimpul insomniilor”… Cu toate acestea, nu trebuie să îți faci griji. Poți despăși aceste episoade supărătoare cu ajutorul aliaților din natură. Iată 5 remedii care acționează rapid și eficient.

Optează pentru remedii naturale și vei fi ferit de efectele dăunătoare pe care le poate genera medicația alopată. De pildă, somnifrele pot da dependență și interacționa cu diverse alte tratamente.

Laptele cald te liniștește

Înainte de culcare, bea un pahar cu lapte călduț. Acesta conţine o substanță numită triptofan care, prin transformarea sa biochimică în serotonină, te ajută să adormi mai ușor și să nu te trezești în timpul nopții. Îndulcește-l cu o linguriță rasă de miere sau aromează-l cu scorțișoară. Gustul plăcut te va relaxa și ajuta să te gândești la lucruri mai plăcute înainte să adomi.

Valeriana induce rapid somnul

Uită de „nopțile albe” cu ajutorul tincturii de valeriană. Licoarea acționează ca un calmant asupra sistemului nervos central. Doza recomandată de naturopați este de 20 de picături la o jumătate de pahar cu apă. Aceasta se administrează seara, imediat înainte de culcare. Pentru rezultate, cura trebuie urmată timp de cinci-şase săptămâni.

ceai

Ceaiul de tei are efect sedativ

O cană cu ceai din flori de tei, băută înainte de culcare, are un extraodinar efect calmant. Infuzia previne atacurile de panică și palpitațiile. Ceaiul se prepară din două linguriţe de plantă uscată la o cană cu apă clocotită. Poți bea două-trei ceaiuri pe zi, iar ultima cană e indicat să o bei înainte de culcare cu o jumătate de oră. Poți îndulci infuzia cu miere polifloră sau de tei.

Citește și:
Somnul, cel mai bun aliat al organismului uman
Mihaela Bilic: „Somnul e cel mai important factor în creșterea imunității”
Cele mai bune alimente contra insomniei. Recomandarea nutriționiștilor
Dr. Mihai Craiu: „Lipsa somnului ucide mai rapid decât lipsa hranei”

Hameiul îți dă o stare de bine

La fel de eficient este și ceaiul din conuri de hamei. La o cană de 250 ml cu apă fiartă, infuzia se prepară dintr-o lingură de plantă uscată. Hameiul se lasă la infuzat timp de zece minute, apoi se strecoară. Consumă două-trei căni cu ceai de hamei pe zi, dar nu uita că pentru rezultate optime este indicat să bei o cană înainte de culcare.

Ulei de lavandă alaturi de ramuri de lavanda

Lavanda domolește stările de nervi

Medicii naturopați recomandă lavanda în cazul insomniilor repetitive, fiind in remediu cu acţiune calmantă asupra sistemului nervos. De asemenea, lavanda este indicată în cazul asteniei de primăvară, în afecțiuni de inimă cu substrat nervos şi episoadele migrenoase. Ceaiul se prepară dintr-o cănă cu apă fiartă şi o linguriţă de plantă uscată. Se acoperă și la lasă la infuzat timp de zece minute apoi ceaiul se poate bea, înainte de culcare, sorbind cu înghițituri mici.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!