Dieta mediteraneana

De Revista Look, pe

Aceasta dieta abunda in legume, fructe, cereale, peste, nuci si alune, fiind saraca in produse lactate, carne, grasimi si „junk food”.

Dieta mediteraneana

Aceasta dieta abunda in legume, fructe, cereale, peste, nuci si alune, fiind saraca in produse lactate, carne, grasimi si „junk food”.

Vinul rosu iarasi uimeste
Consumul sustinut de alcool duce la o incarcare grasa a ficatului (steatoza), ce poate fi reversibila daca se renunta la timp la alcool. Daca nu, steatoza hepatica va evolua ireversibil spre ciroza hepatica – boala grava, care nu mai poate fi vindecata. Recent, americanii au identificat o substanta cu proprietati anti-inflamatoare si anticanceroase numita resveratrol. Aceasta se gaseste in struguri, coacaze, alune si – ai ghicit – in vinul rosu. Persoanele cu steatoza nu trebuie sa se imbuibe cu vin rosu, dar, daca la masa sau la un eveniment au de ales, sa opteze pentru paharul cu vin rosu, nu pentru bere sau tarie!

Dieta mediteraneana
Aceasta dieta abunda in legume, fructe, cereale, peste, nuci si alune, fiind saraca in produse lactate, carne, grasimi si „junk food”. Societati cardiologice de prestigiu (American Heart Association etc.) o recomanda calduros pentru persoanele cu suferinte cardiovasculare. Date foarte recente confirma impactul benefic pe care dieta mediteraneana il are asupra afectiunilor alergice. Copiii cu teren alergic trecuti pe o astfel de alimentatie sanatoasa fac mult mai putine rinite alergice.

Dieta noua la orizont!
Uleiul de masline abunda in acizi grasi mononesaturati. Unul dintre ei, acidul oleic, este convertit intr-un produs (oleyetanolamida) care transmite creierului rozatoarelor (pe care s-au desfasurat experimentele) senzatia de satietate. in momentul in care uleiul de masline era modificat astfel incat sa nu se mai poata sintentiza din el oleyetanolamida, foamea rozatoarelor nu mai era suprimata. Cu ce ne ajuta aceasta stire? Sa ne bucuram mai mult de uleiul de masline (foarte prietenos cu inima si vasele noastre) si, sa speram, pentru lansarea cat de curand a unor pastile „naturale”, care ne ajuta sa ne temperam foamea si tendinta de a pune kilograme inutile pe solduri.

Cafeaua – cu moderatie
Cafeina din cafea sau multe alte produse colaterale (ceai, ciocolata, prajituri) este recunoscuta a fi cel mai prescris medicament din lume! De-a lungul timpului, medicii au avut opinii foarte variate: cand o indrageau si o recomandau cu caldura, cand ridicau din sprancene si o criticau. De curand, s-a ridicat problema ca prea multa cafea poate induce cancer de san! Celebra scoala de medicina de la Harvard a coordonat un studiu de cinci ani, concluzionand ca un consum moderat (sub patru cafele pe zi) este OK, insa cine are o afectiune benigna la san si bea foarte multa cafea s-ar putea sa aiba ceva probleme. Nu se stie sigur daca principala cauza a malignizarii este cafeaua sau este doar o asociere.

Masajul, inainte si dupa efort fizic
Ce poate fi mai placut decat o baie buna si un masaj dupa o alergare lunga? In timpul masajului se produce o crestere pasiva a irigarii tesutului, ce confera o stare de bine, de relaxare. Masajul este folosit si inainte de competitii si se pare ca performantele cresc. Studiile nu reusesc sa demonstreze o ameliorare – data de masaj – a durerilor musculare dupa efort si nicio imbunatatire a performantelor sportive. insa cine a experimentat un masaj profesionist nu va mai da doi bani pe un studiu, oricat de aritmetic ar fi el!

Ciocolata neagra
Daca un fruct sau un iaurt cu fructe nu iti reduce pofta de „ceva dulce”, compromisul va fi ciocolata neagra – recunoscuta pentru continutul sau mare de antioxidanti. Cercetatorii atesta ca un consum regulat de ciocolata neagra (5 g zilnic sau 20 g la trei zile) are efecte benefice asupra sanatatii aparatului cardiovascular!

Vitamina C scade riscul de osteoporoza!
In osteoporoza, oasele devin mai fragile si nu mai reusesc sa „tina” calciul in ele. Ce legatura are osteoporoza cu vitamina C? Vitamina C are un efect benefic asupra absorbtiei calciului si fixarii acestuia in oase, stimuland totodata si sinteza de colagen.

Sani de piatra
Sanii nu contin muschi, doar tesut glandular si adipos, ?adunat? intr-o ?retea? de tesut conjunctiv. Exercitiile au rolul de a tonifica muschii pectorali pe care se sprijina sanii. Dintre numeroasele exercitii speciale pentru sani, iti sugeram unul pe care il poti practica acasa, fara sa ai nevoie de aparatura de la sala: stai in picioare cu bratele intinse inainte, la nivelul umerilor. Foarte incet, adu mainile spre umeri, incordand bratele ca si cand ai trage de o greutate mare. Repeta de cinci ori.

de dr. Adina Grigorescu; Foto: Dreamstime

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!