Raluca Simu

De Unica.ro pe

Raluca Simu îmbină armonios jobul de managing partner la agenţia de publicitate Babel Communications cu jobul de mămică a doi copii mici.
Cum aţi ajuns partener în cadrul Babel Communications? În ce moment al carierei vă aflaţi şi cum s-a ivit această oportunitate?

După ce am lucrat timp de 8 ani în multinaţionale, de partea clientului ( 7 ani la ABN Amro Bank şi un an la Millennium Bank) am decis să investesc în propria agenţie de publicitate.  În perioada în care eu puneam  la punct un plan de afaceri pentru agenţie am aflat despre intenţia Babel Communications de a vinde pachetul majoritar de acţiuni. Agenţia avea un istoric, 10 ani de activitate. Mi-am propus o relansare a agenţiei, o extindere a portofoliului de clienţi, cu accent pe zona de creaţie, media şi PR, departamente ce au fost consolidate la scurt timp după preluare.

Cum a fost trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor? Care au fost principalele provocări legate de aceasta şi cum le-aţi depăşit?

Statutul de antreprenor este probabil visul oricărui angajat. Vine la pachet cu mai multă libertate de acţiune, dar şi responsabilităţile sunt mai mari. Pe de ală parte, întotdeauna mi-a plăcut să mă implic şi să fac o treabă cât mai bună. Am privit mereu jobul ca pe un business şi nu doar ca pe un serviciu. Provocări? Consolidarea şi dezvoltarea agenţiei chiar dacă am preluat-o  la începutul crizei economice.  

În acest moment avem 12 clienţi, o parte din sectorul de construcţii unde agenţia are o experienă vastă şi o parte din alte domenii, precum FMCG, pharma şi beauty.

Cât a contat în acest proces faptul că aţi absolvit MBA-ul Româno-Canadian? În ce moment al carierei dvs. aţi urmat acest program?

În perioada în care am urmat MBA-ul Romano-Canadian am luat parte la un training complex, care m-a ajutat să-mi dezvolt abilităţile managerile care mi-au folosit atât pentru poziţia pe care o ocupam atunci în cadrul ABN Amro cât şi pentru aceasta, de antreprenor. Programul l-am terminat în 2001, o perioadă frumoasă, de care îmi amintesc cu drag. Am terminat ca şef de promoţie.

Care sunt primele lucruri pe care trebuie să le faci din poziţia de antreprenor, după părerea dvs.?

Să analizezi cu atenţie resursele şi punctele forte pe care le detii şi să incerci să faci o proiectie de viitor cât mai realistă, ţinând cont de piaţă şi de competitori.

Care au fost principalele momente în evoluţia agenţiei de la venirea dvs. la conducerea sa?

Un pas important a fost în iunie 2009 când am încheiat parteneriatul cu Springer & Jacoby, o reţea internaţională cu un istoric impresionant. Altfel, cooptarea unor oameni de publicitate cu experienţă în lucrul cu clienţi din diverse domenii  a fost şi este un proces continuu. Faptul că avem o echipă mult mai bună se reflectă în extinderea portofoliului de clienţi.

Aţi luat o decizie curajoasă, ar putea spune mulţi, aceea de a avea doi copii într-o perioadă economică dificilă. Cum este să fii şi mama a doi copii mici, şi antreprenor?

Copiii mei sunt foarte mici (2 ani şi 1 an, au aproape un an între ei). Aşa că ei au mereu prioritate, cum este şi normal. Este solicitant, dar când faci ce îţi place lucrurile vin de la sine. În plus, am noroc de o echipă care îmi permite să păstrez un echilibru ideal între viaţa de familie şi cea profesională.   

Cum reuşiţi să îmbinaţi activităţile solicitate de îngrijirea celor doi copii cu acelea legate de coordonarea agenţiei? Cum vă organizaţi timpul?

Cum spuneam, am o echipă bună. A fost mai greu până m-am obişnuit să deleg (îţi trebuie exerciţiu, mai ales dacă eşti un om căruia îi place să controleze lucrurile). În agenţie, o dată pe săptămână avem  o şedinţă de management în care punctăm acţiunile în derulare şi potenţialele direcţii noi. În rest, discut cu echipa online şi la telefon. Majoritatea timpului este însă rezervat copiilor şi soţului meu.

Cum reuşiţi să aveţi energie şi disponibilitate pentru toate aceste roluri din viaţa dvs.? Ce s-a schimbat în stilul dvs. de viaţă de când sunteţi mamă?

Sunt o persoană la fel de activă (sau poate mai activa), cum eram şi înainte. Deşi poate părea paradoxal, copiii îmi oferă şi mai multă energie. Când  solicitările din zona de business apar în momente în care ai o viaţă personală echilibrată şi te simţi împlinită, efortul  nu e atât de mare. În plus, acum apreciez mult mai mult toate momentele libere.

Care sunt recomandările dvs. pentru femeile care devin mame şi care îşi doresc în acelaşi timp să rămână conectate la mediul de afaceri, să nu îşi neglijeze cariera?

Trebuie să înveţe să-şi organizeze mai bine timpul si sa se pregateasca din vreme. Cele două laturi ale vieţii sunt complementare. Nu aş sfătui pe nimeni să renunţe la ideea de a avea un copil de dragul carierei, dar nici să renunţe total la dezvoltarea lor profesională în perioada în care devin mame, pentru că o ruptură totală şi de lungă durată de business face revenirea mult mai dificilă. Dacă ar fi să aleg între cele două ipostaze însă, fără îndoială aş alege să fiu mamă.

Ce urmează? Care sunt planurile dvs. pentru acest an?

Nimeni nu ştie ce urmează, sper însă să vină o perioada mai liniştită şi mai uşoară pentru toţi, din toate punctele de vedere. Nu îmi place să mă laud cu planurile de viitor, prefer să vorbească rezultatele. Însă mi-aş dori mult să mai am un copil şi să reuşim să creştem agenţia.

Foto: arhiva personală

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Delia și sora ei, Oana, în premieră pe coperta Unica

Delia și sora ei, Oana, în premieră pe coperta Unica