Te-ai întrebat vreodată cum ai reacţiona dacă asistenta ta ar uita să te anunţe de o schimbare din programul tău de întâlniri, fapt ce ar produce pierderea unui contract pentru companie?
Dar dacă ai ruga-o să trimită un mail unei singure persoane iar ea, din greşeală, l-ar trimite întregii companii?
Greşelile sunt de când lumea, iar oamenii care muncesc cu siguranţă fac şi greşeli. Problema este că în zilele noastre, o greşeală făcută din grabă poate genera un efect dezastruos.
Într-o clipă de neatenţie, un mail trimis cui nu trebuie poate da naştere la stări conflictuale în toată compania sau poate chiar duce la pierderea unor contracte de milioane.
Dacă ţi se întâmplă să ai o asistentă care face anumite greşeli nu trebuie să reacţionezi impulsiv şi fără să ţii cont dacă este sau nu la prima abatere. Indicat este, dacă se află la prima abatere, să-i explici care sunt riscurile unei asemenea greşeli, ce efecte negative pot apărea pentru companie şi ce repercusiuni poate suferi ea în cazul în care greşeala produce daune considerabile.
De asemenea, tot atunci, trebuie să vorbeşti foarte deschis cu ea şi s-o sfătuieşti ca în timp, dacă mai apar greşeli, să ţi le comunice imediat, explicându-i cât de mult se pot agrava consecinţele unei greşeli nerecunoscute la timp.
Însă, dacă ea nu se află la prima abatere încearcă să reacţionezi cât mai calm posibil, nu o certa şi nu face un scandal monstru pentru asta.
În astfel de situaţii este indicat să aplici sancţiuni, dar să nu exagerezi. Nu-i tăia 10% din salariu pentru că nu şi-a aminţit să-ţi spună că ai primit un colet. Însă, trebuie să vorbeşti cu ea, pe un ton serios şi să-i explici măsura în care tolerezi greşeli din partea angajaţilor.
Până la urmă niciunui angajat nu-i place să fie muştruluit de şeful său şi cu siguranţă după ce primeşte criticile va avea mai multă grijă la modul în care îşi îndeplineşte sarcinile.