(P) 5 remedii pentru îmbunătățirea sistemului imunitar

De unica pe

În plin sezon de viroze și gripă, importanța sistemului imunitar este evidentă. Acest sistem reprezintă totalitatea mecanismelor de apărare de care dispune organismul în lupta cu diverse infecții sau factori patogeni externi. Un sistem imunitar bun te va apăra de virusuri sau bacterii în multe situații sau va face ca infecția de care suferi să nu fie foarte gravă. Există câteva lucruri pe care le poți face și tu pentru a-ți îmbunătăți sistemul imunitar. Din acest articol le poți afla pe cele mai importante.

Trucuri prin care să îți crești imunitatea

Sistemul imunitar este un mecanism foarte bine pus la punct, încă de la naștere, atunci când laptele matern îi oferă bebelușului toți nutrienții de care are nevoie pentru a lupta cu infecțiile. De-a lungul vieții, din cauza factorilor de mediu și a stilului de viață dezechilibrat, imunitatea are de suferit. De aceea, este bine să faci câteva gesturi simple care îți pot întări sistemul imunitar.

  • Fă sport. Mișcarea regulată ajută sistemul cardiovascular și crește imunitatea. În plus, elimină stresul și te face să te simți mai bine. 30 de minute de mișcare în fiecare zi, preferabil în aer liber, te vor face mult mai rezistentă în fața infecțiilor.
  • Mergi la saună. Indiferent dacă alegi sauna umedă sau cea uscată, câteva ședințe pe săptămână te pot ajuta să elimini toxinele din organism, iar acest lucru contribuie substanțial la creșterea imunității. Sauna are efecte benefice și pentru aspectul pielii sau menținerea greutății corporale.
  • Fă o cură de detoxifiere. În mod normal, ficatul te ajută să elimini toxinele din organism. Poți completa acțiunea ficatului o cură de detox, fie pe bază de sucuri, fie pe bază de alimente bogate în fibre, care vor ajuta la curățarea colonului, prin efectul lor laxativ.
  • Consumă produsele stupului. Polenul și derivatele lui sunt extrem de benefice pentru întărirea sistemului imunitar. Poți consuma suplimente nutritive apicole sută la sută naturale, cum este Apisan forte. Un astfel de supliment, obținut fără procesare termică, este bogat în polen, miere, aminoacizi esențiali, enzime și substanțe antioxidante și este foarte indicat atunci când organismul are de luptat cu o infecție.

Top alimente care îți îmbunătățesc sistemul imunitar

Pentru a-ți stimula sistemul imunitar poți include în regimul alimentar câteva alimente care conțin substanțe nutritive și vitamine esențiale. Iată câteva dintre acestea:

  • Citricele. Sucul din citrice este indicat pentru întărirea imunității pentru că este bogat în vitamina C și antioxidanți.
  • Ardeiul iute sau boiaua de ardei stimulează metabolismul datorită conținutului crescut de beta caroten pe care organismul îl transformă în vitamina A.
  • Ghimbirul este cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante. Este folosit pentru stimularea sistemului imunitar mai ales datorită componentului său activ, gingerolul, care ajută la combaterea răcelilor sau gripei.
  • Turmericul. Acest condiment este folosit de mii de ani în medicina tradițională chineză. Este considerat un antibiotic natural pentru că luptă în mod activ cu infecțiile și menține organismul sănătos. Îl poți consuma în mâncăruri, ca mirodenie, sau îl poți adăuga în sucurile de fructe.
  • Scorțișoara. Acest condiment este bogat în antioxidanți care luptă împotriva depunerilor de colesterol și inhibă dezvoltarea bacteriilor. Este un adjuvant puternic pentru sistemul imunitar.

O alimentație echilibrată, bazată mai ales pe legume și fructe și din care lipsesc zahărul, alcoolul, cafeaua și pastele făinoase te va ajuta să îți menții sistemul imunitar la un nivel optim. Nu uita, imunitatea scăzută înseamnă răceli mai dese, perioade de convalescență mai lungi și o stare generală slăbită.

Prințul Louis împlinește un an. Ce fotografii au publicat Ducii de Cambridge

Prințul Louis împlinește un an. Ce fotografii au publicat Ducii de Cambridge