Ana Morodan, confesiunile contesei digitale

.
fashion

Ana Morodan (31 de ani) nu e o silfidă. Ana Morodan nu e o frumusețe clasică. Ana Morodan nu are o înălțime de top model. Cu toate astea, Ana Morodan este unul dintre cei mai importanți influenceri online și primul blogger de personal style din România. Dacă vă întrebați cum a reușit să ajungă aici și ce vrea să facă mai departe, citiți în continuare! (Foto: Ștefan Dani/UNICA)

foto stefan dani ana morodan unica

Ana Morodan e diferită și ăsta e secretul succesului ei. Desigur că te-ai aștepta ca o bloggeriță de modă și stil să aibă toate atributele enumerate mai sus (siluetă de top model sau frumusețe tipică de păpușică), dar probabil că atunci ar fi just another girl with a fashion blog. Dar proiectul ei online, început acum șase ani, pe când Ana locuia încă la Arad, nu a fost niciodată doar despre modă. Dacă vreți o definiție a platformei digitale www.anamorodan.com, iat-o pe cea dată chiar de creatoarea acesteia: o platformă de extravaganțe , ghid de self-love și aventuri aristocratice mileniste, cu mantra: „Be splendid, do good, look superb and make glamorous mistakes“. Sună complicat și ușor prețios? Cu un picior în era digitală și altul într-o nostalgie retro? O definiție cu paiete, împodobită cu pene, învăluită într-un norișor de fum? Păi, da, pentru că așa e și Ana…

La piață, cu perlele la gât Prima întrebare pe care i-am pus-o a fost exact asta: cât de mult este ea însăși și cât se „ficționalizează“ pe blog, unde începe și unde se termină personajul din textele și fotografiile care i-au adus, până acum, două premii importante ale industriei: „Digital Diva of the Year“ (2014) și „Best Personal Style“ (Elle Style Awards 2015)?„Nu e un alter ego sau o ficțiune“, îmi explică Ana, în showroomul ei, îmbrăcată într-un negligé negru și obosită după câteva zile pline de evenimente și un drum la Iași. „Nu este o construcție de marcă personală – ea a devenit așa, în timp, pentru că astfel denumim noi azi alonja unui personaj sau a unui influencer. Mie lucrurile astea mi se par firești, de exemplu să mă duc la piață cu 40 de șiraguri de perle la gât. Oamenii se uită foarte ciudat, dar pentru mine e normal, asta mă definește. Ce fac eu și personajul meu nu e doar despre modă. Pe mine nu mă interesează ce se poartă sezonul ăsta sau sezonul viitor, eu nu vând modă, eu asta sunt, mie îmi plac rochiile cu paiete, cu perle, cu pene, și o să le port indife­rent că sunt sau nu mai sunt la modă.“

Porecla de contesă i se trage din liceu. Ana a locuit singură de la 15 ani și a lucrat de la 16 – niște pași care cu siguranță au ajutat-o în antreprenoriatul pe care îl practică azi cu succes. Îi plăcea să-și invite prietenii la ceai, avea un întreg ritual și tot felul de ceșcuțe și accesorii foarte feminine și șic. Pasiunea pentru lucrurile astea, pentru latura estetică, pentru superficialitatea strălucitoare a vieții a moștenit-o din familie, de la părinți și, mai ales, de la bunica. „Bunica avea un fel de a privi viața, bon vivant, nu voia să-și piardă bunele maniere și obiceiurile care astăzi par desuete: să scrii o scrisoare de mulțumire, să trimiți un buchet de flori fără motiv“, își amintește Ana.

Sfântul Graal al succesului

foto stefan dani ana morodan UNICA

Primul ei job a fost într-un magazin cu mobilă Art Deco din Arad, apoi a lucrat în domeniul imobiliar, a avut două maga­zine de haine și o cafenea, a terminat Dreptul și a devenit avocat – o meserie care nu prea are de-a face cu extravaganța, perlele și ginul tonic. Avea deja blogul de aproape un an când a decis să se mute în Capitală (în 2011), cu o valiză și două sute de lei în buzunar. Viața într-un orășel de provincie, în care toată lumea cunoaște pe toată lumea, nu mai era pentru ea; voia mai multe și mai diverse activități sociale și avea planuri mari cu blogul, chiar dacă la început nu avea curajul să se exprime 100% liber și să-și asume rolul de contesă extravagantă. Știa însă că vrea să facă din blogging o afacere și era decisă să abordeze cât mai profesionist această idee: la vremea aceea nu existau alte bloguri relevante de stil personal în România și era evident că piața urma să se dezvolte în această direcție. După nouă luni, Ana a renunțat la jobul dintr-o corporație și s-a dedicat exclusiv proiectului online personal. A angajat o agenție de branding (fetele vesele de la Antz Communication, ale căror previziuni de cool hunting le-ați întâlnit și în paginile revistei noastre, la fiecare început de an) care o ajută să-și contureze mai bine imaginea (pe care Ana preferă să o numească „alonjă“). Dar nicio agenție de branding nu-ți poate aduce „Sfântul Graal al succesului“, explică ea. „Succesul tot din munca ta vine.“ Și, desigur, nu vine din prima.

Ana își amintește că a avut la început o perioadă grea, în care se tot muta, pentru că nu reușea să-și plătească chiria, uneori chiar împrumuta bani. Primele câștiguri le-a investit în blog; astăzi are multe extensii de brand care îi completează povestea digitală, dar și veniturile: magazinul online Morodan Shop (primul proiect retail de univers personal de influencer de la noi), un showroom, o aplicație pentru smartphone și, în curând, o școală de blogging. În plus, Ana colaborează ca ambasador și endorser cu branduri de fashion, design, travel, frumusețe și stil de viață, este speaker motivațional, consultant de imagine, gazda unui club de carte și profesor de tendințe. Ah, și să nu uit, posesoarea unei pisici pe nume Fitzgerald von Morodan, alintat Fitz… (va urma)

Citește și – 3 destinații de vacanță recomandate de bloggerul Otravă

Citește și – Bloggerii își amintesc cu drag vacanțele din copilărie

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton