8 minciuni pe care ți le spui când vrei să slăbești

De Ana Munteanu pe
Cântarul nu poate minți. Tu, în schimb, da. Și în câte feluri! Potrivit unor studii recente (nu că am avea neapărat nevoie și de ele ca să știm asta) oamenii au tendința să își scadă câțiva cm din talie și să își adauge câțiva cm în înălțime. Și minciunile nu se opresc aici. Din păcate ne mințim și pe noi înșine atunci când vine vorba de delicatul subiect al slăbitului și menținutului kilogramelor în limite... sănătoase. Pentru un progres real într-o dietă trebuie, în primul  rând să fim sinceri cu noi înșine. Iată care sunt cele mai comune minciuni pe care noi, oamenii - femei și bărbați deopotrivă - ni le spunem când încercăm să slăbim și care sunt metodele prin care să le combatem.
  • Nu îmi permit mâncare sănătoasă

Oamenii cheltuiesc în funcție de preferințele lor, da. Dar dacă vrei cu adevărat să schimbi ceva la silueta ta, cu alimentația trebuie să începi. Chiar dacă mâncarea sănătoasă și organică e ceva mai scumpă decât ce obișnuim să cumpărăm de fel, valoarea nutritivă justifică valoarea… materială. Ca să nu mai spunem că dacă profiți din plin de ceea ce îți oferă piețele și renunți să mai cumperi de la supermarketul din colț, portofelul tău nu va fi cu mult mai ușurat. Poți cumpăra carne ușoară și legume când există reduceri și congela. Poți… multe! Dacă vrei cu adevărat, poți!

  • Nu îmi place mâncarea sănătoasă

Oamenii obișnuiesc să respingă un aliment fără să îl guste. Este recomandat să încerci de 10 ori o mâncare  până să decizi că îți place sau nu. Ca să îți obișnuiești papilele cu ceva sănătos, încearcă – pentru început – să îl combini cu ceva ce mânânci de fel. Treptat crește cantitatea de „sănătos” și te vei trezi că te-ai obișnuit cu gustul. Ai mai scăpat de o problemă!

  • Nu îmi vin blugii. Au intrat la apă

Da, sunt unele materiale care intră la apă. Dar, în mod normal, hainele  nu mint. Dacă vrei să te convingi că ai pus ceva kilograme pe tine, încearcă rochia aceea care se mula atât de frumos pe tine sau costumul de baie de anul trecut. Vei primi, fără discuție, cel mai onest răspuns.

  • E ceva genetic

Da, există o legătură între genetică și obezitate. Dar, cel mai adesea, stilul de viață bate genetica. Dacă mama ta e supraponderală și tu ești la fel, nu înseamnă că ai moștenit, neapărat, de la ea. Înseamnă că aveți obiceiuri alimentare proaste în familie.

  • Sar peste micul dejun=mai puține calorii azi

Dacă sari peste mese ca să consumi mai puține calorii, nu te ajută să scapi și de kilograme. Mai târziu ți se va face mult mai foame decât ar trebui, așa că vei recupera cu spor și deodată și masa pierdută.

  • Fac tot ce pot și degeaba

Asta, de obicei, se traduce prin „Fac tot ce sunt dispusă să fac”. Așa că trebuie să te întrebi: „E ceva ce aș putea face dar care, în prezent, nu vreau să fac?” Și fă ceva în privința asta. E simplu!

  • Am dreptul la un răsfăț culinar ocazional

Te gândești că dacă ai mâncat sănătos și ai făcut spor cu religiozitate, de luni ppână vineri, în weekend ai voie sa îți faci de cap. Și asta nu înseamnă neapărat că o să comanzi jumătate din meniul fast food-ului preferat sau că o să pleci acasă cu o pungă plnă de gogoși. Nu, înseamnă o felie de pizza în plus, un al doilea pahar de vin, un… ceva cu care nu ar trebui să te intersectezi cât ții dietă. Gura aia luată pe furiș e cea care te va îndepărta cu o mai mare ușurință decât crezi de la scopul tău inițial – acela de a slăbi. Cel mai ușor e să îți notezi constant ce mănânci, așa vei știi clar când ai trișat, te vei rușina și, să sperăm, nu o vei mai face.

  • Arăt mai bine mai plinuță

Da, e vital să te simți bine în pielea ta, să te accepți așa cum ești. Dar dacă indicele de masă corporală (IMC) îți arată că ești supraponderală sau obeză, trebuie să faci ceva: e sănătatea ta în joc. Viața ta. Menținerea unui IMC de peste 30 sau o talie de peste 90 cm la femei și de peste 102 la bărbați este un semn clar al unui risc mai mare de a dezvolta boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și nu numai. Dacă scapi de 10% din masa corporală te ajută să scazi nivelul colesterolului și al tensiunii arteriale. Și chiar dacă nu slăbești, sportul și mâncatul sănătos vor scădea dramatic riscurile de a dezvolta bolile mai sus enumerate.

Foto: 123rf.com

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro