3 motive pentru a consuma soia

De Libertatea pentru femei, pe

Supranumită «planta-minune» sau «carnea vegetală», soia are, prin conţinutul bogat în nutrimente, suficiente motive care te vor convinge să o incluzi în meniul zilei

Soia conţine proteine din plin

Cu cele 37 g de protide conţinute în 100 de grame, soia are de două ori mai multe proteine decât lintea. Tofu (brânza de soia), folosită în bucătăria japoneză, conţine 11,5 g, iar tonyu (laptele de soia) 3,8 g, mai mult decât laptele de vacă. Uşor de asimilat, aceste proteine rivalizează cu proteinele animale, datorită celor 8 aminoacizi de bază pe care îi conţin.
Bine de ştiut: sămânţa de soia provine dintr-un tip de fasole înrudită cu clasica fasole albă, care conţine doar 2 g de proteine.

Grăsimi atât cât trebuie

Lipidele (11 g) nu au colesterol! Dintr-un procentaj de 85%, acestea sunt acizi graşi nesaturaţi. Acizii graşi Omega-6 şi Omega-3 sunt protectori cardiovasculari şi au un rol puternic asupra creierului, pielii, circulaţiei şi reglării metabolismului. În ciuda bogăţiei în grăsimi, soia nu „contribuie” decât cu 229 kcal la 100 g, 120 kcal pentru brânza de soia şi 37 kcal pentru laptele de soia.
Bine de ştiut: lipidele din soia conţin lecitină, care favorizează eliminarea colesterolului prin ficat şi reglează tulburările sistemului nervos.

Mineralele din soia

Soia este leguma cea mai bogată în fosfor, extrem de folositor memoriei: 580 g, adică de două ori mai mult decât se găseşte în peşte ( 150 g de soia acoperă necesarul zilnic!). În afară de fosfor, mai conţine potasiu (1250 mg) – reglează contracţiile musculare -, magneziu (170 mg), fier (7 mg) – oxigenează ţesuturile -, iod, de care depinde o bună funcţionare a glandei tiroide, cupru şi zinc. Bine de ştiut: Boabele de soia mai conţin izoflavoni, hormoni vegetali care atenuează bufeurile specifice menopauzei. *toate valorile sunt calculate la 100 g.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!