Semne că ai intoleranță la lectină

De Consuela Stratulat pe
Intoleranța alimentară este tot mai comună, dar nu doar glutenul sau lactatele o pot cauza. Vezi cum îți dai seama că ești alergică la lectină.

Lectina reprezintă un grup de glicoproteide (proteine ce conțin în molecule glucide) și se găsesc în cantitate mare în cartofi, leguminoase și cereale. Este foarte asemănătoare glutenului, deoarece este considerată un anti-nutrient. Asta înseamnă că atunci când ajunge în organism, interferează cu absorbția nutrienților.

Plantele dezvoltă o parte care are proprietăți anti-nutrienți pentru a-și proteja semințele și a nu le permite păsărilor și animalelor să le digere. Semințele care conțin lectină sunt eliminate prin intestine fără să fie descompuse. Unele persoane pot dezvolta o alergie sau o sensibilitate la această substanță. Dacă ești atentă la simptome, poți să îți dai seama dacă te numeri printre cei care ar trebui să evite lectina.

Probleme digestive

Toate cerealele conțin un tip de proteine cleioase, care se lipsesc de intestine și nu se dizolvă corect, potrivit powerofpositivity.com. În aceste condiții, pot apărea balonare, gaze și crampe abdominale.

Oboseală

Lectina este asociată, uneori, cu sindromul oboselii cronice. Vestea bună este că schimbările alimentare te pot ajuta să rezolvi această problemă și să ai din nou energie. Pur și simplu trebuie să renunți la produsele care conțin această substanță.

Probleme mintale

Un studiu care a comparat sănătatea psihică a unui trib de indigeni care nu aveau acces la grâu cu cea a unor persoane care îl consumau constant a arătat că cerealele care conțin gluten sunt periculoase pentru schizofrenici. Autorii cercetărilor nu spun că cerealele pot provoca boli psihice, însă lectina și glutenul pot atrage o reacție autoimună în organism asemănătoare cu cea produsă de aceste boli.

Produsele care conțin grâu pot reduce cantitatea de serotonină și pot cauza depresie sau simptome asemănătoare depresiei. Nu te gândi că renunțarea la lectină tratează bolile psihice, însă îmbunătățesc starea de spirit.

Iritații

Intoleranța la lectină se poate manifesta prin piele uscată sau iritată. Roșeața și mâncărimile se numără printre primele semne că ai alergie la această substanță și nu ar trebui să mai mănânci linte sau fasole.

Dureri articulare

Inflamația cauzată de lectină poate cauza dureri articulare. Mergi la medic dacă observi că te confrunți cu aceste probleme și fă-ți testele care te vor ajuta să descoperi substanța la care ești sensibilă.

Alergiile

Sensibilitatea la lectină poate atrage o reacție alergică. Poți observa că îți curg ochii și nasul, ai nasul înfundat sau ai dureri în gât.

Greață

Sensibilitatea la lectină nu este bună nici pentru apetitul tău. Corpul știe ce are nevoie și ce nu și sunt șanse să simți o senzație de greață atunci când mănânci alimente care conțin această substanță.

Sursa foto: Shutterstock.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro