Cum eviți senzația de burnout când muncești de acasă

De pe

Burnout-ul reprezintă acea stare influențată de stres constant, nerezolvat, care apare din diverse motive legate de muncă:

  • program solicitant;
  • linia ștearsă între viața personală și cea profesională;
  • lipsa controlului;
  • volum mare de muncă.

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care burnout-ul este deja o tulburare care afectează un număr mare de oameni de pe întregul glob. Acum că muncești de acasă, nu ești protejată, mai ales din cauza faptului că limita dintre viața personală și cea profesională este și mai neclară. Iată ce poți face pentru a evita burnout-ul în acest context:

Bucură-te de activități fizice

Timpul petrecut în casă poate deveni apăsător dacă nu profiți în continuare de mișcarea în aer liber sau acasă. Chiar dacă te simți confortabil și te-ai obișnuit cu schimbarea și cu noul program, este important să nu uiți de obiceiurile sănătoase. Achiziționează o pereche de ghete de zapada și aventurează-te în pădure sau la munte pe timp de weekend. Iar dacă ai în apropierea casei parcuri sau alte spații de recreere, fă plimbări dese, indiferent de vremea de afară.

Îți va fi mult mai ușor să eviți stările melancolice și să nu te lași pradă monotoniei cauzate de lipsa unui program clar. Acest lucru poate fi complicat dacă ai un program flexibil, deoarece există riscul să muncești peste program, chiar până târziu în noapte. Evită acest lucru și fă-ți din timp un program în agendă care include și timpul petrecut acasă, la muncă, dar și mini vacanțele atât de importante.

Stabilește o rutină

Rutina sau programul fac parte dintre aspectele date peste cap de pandemie. Când muncești de acasă, nu mai ai o structură clară a timpului, mai ales dacă rămâi întreaga zi în pijamale sau dacă lucrezi în pat până târziu. Acest lucru poate duce la muncă peste program și chiar evitarea ieșirilor cu prietenii sau familia.

Programul pe care îl stabilești în agenda ta te va ajuta să-ți pui limite și să fii mai eficientă, fără a renunța la bucuriile din viața personală. De asemnea, activitățile personale pot fi programate și transformate într-o rutină, mai ales dacă ești mamă. Este mult mai greu să reușești să urmezi un program și să muncești de acasă când ai copii, dar rutina va fi sănătoasă pentru întreaga familie.

Comunică mai mult cu cei dragi

Dacă locuiești alături de partener sau de întreaga familie, înseamnă că ți-ai mutat toată activitatea de la birou în centrul căminului. Această schimbare poate cauza confuzii, mai ales dacă și partenerul tău face acest lucru, iar dinamica din casă se poate schimba. În aceste momente este important să comunici cât mai mult, pentru a evita conflicte și neînțelegeri.

Fie că este vorba de spațiul pe care îl împarți cu întreaga familie sau despre aspecte mai abstracte, precum atitudinile acestora, comunicarea va aduce echilibrul în casa și munca ta. Stresul cauzat de un mediu inadecvat pentru muncă poate duce, în timp, la senzația de burnout, mai ales dacă îl ignori. Locuința ta poate părea cel mai potrivit și relaxant loc pentru muncă, însă de multe ori se dovedește a necesita mai mult efort pentru a o transforma în zonă de lucru.

Atitudinea corectă este esențială în evitarea burnout-ului, dar ai nevoie și de condiții pentru a avea o stare de spirit bună. Acordă atenție acestui aspect și nu lua ca atare munca de acasă, fără să depui eforturi pentru un program sănătos.

Sursă foto: unsplash.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Hervis

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!