Indiferent că eşti o simplă angajată, managerul unei companii sau şeful unui departament, pentru conducerile companiilor există câteva calităţi ale angajaţilor care contează foarte mult.
Proactivitatea şi responsabilitatea sunt unele dintre cele mai apreciate trăsături de către angajatori.
Arată că vrei!
Sau cu alte cuvinte, fii proactivă! Nu aştepta să ţi se traseze obiective, vino tu în întâmpinarea şefului cu propuneri de noi proiecte sau sarcini pe care să le îndeplineşti. Arată-ţi disponibilitatea necondiţionată de a te ocupa şi de alte lucruri care nu-ţi sunt trasate în fişa postului şi încearcă permanent să-ţi surprinzi într-un mod plăcut superiorul prin spontaneitatea şi cheful de muncă de care dai dovadă.
Asumă-ţi responsabilitatea!
Această calitatea este strâns legată de proactivitate. Un şef cu siguranţă nu va aprecia un angajat care propune proiecte, sarcini sau idei noi şi nu le îndeplineşte în timpul stabilit, care practic nu este responsabil.
Orice manager îşi doreşte angajaţi cu un bogat simţ al responsabilităţii, care fac toate eforturile pentru a preda proiectele la timp şi care, desigur, îşi asumă greşelile. Dacă îţi doreşti aprecierea conducerii companiei şi vrei ca şefii să aibă încredere că se pot baza oricând pe tine, demonstrează permanent că eşti responsabilă şi că nu fugi de greşeli.
Organizarea timpului şi ea foarte importantă
Să reuşeşti să-ţi fragmentezi timpul de lucru în mod eficient, reuşind să te împarţi între toate sarcinile, este mare lucru. De cele mai multe ori, în muncă, angajaţii se lovesc de un slab time management al activităţii şi asta se reflectă direct în rezultatele pe care le obţin.
O organizare ineficientă a timpului alocat fiecărei activităţi în parte sau o prioritizare defectuasă a sarcinilor sunt „calităţile” unor angajaţi de care orice manager se fereşte.
Încearcă să-ţi stabileşti un timp limită de rezolvare pentru orice activitate întreprinzi şi să-l foloseşti într-un mod cât mai eficient posibil. Evită cât de mult poţi micile intervenţii ale colegilor dornici de discuţii, telefoanele prietenilor care se plictisesc la serviciu sau acasă sau acele mailuri care sunt trimise în toată lista de contacte.
Astfel, vei salva chiar şi două ore din timpul programului, timp în care poţi termina mai repede task-ul stabilit. Un manager va fi foarte încântat dacă îi vei preda un proiect înainte de termen şi îţi va aprecia cu siguranţă efortul, chiar dacă momentan, doar verbal.
Rezistenţa la stres
Trăim vremuri grele în care doar cei puternici rezistă stresului şi presiunii de la serviciu. Companiile apreciază mult acest tip de angajat, drept dovadă o fac anunţurile tot mai des întâlnite în care este precizată ca cerinţă: „rezistenţa crescută la solicitarea îndelungată”.
Poate că unii recrutori sau manegeri prezenţi la interviuri, din dorinţa de a nu speria candidatul, nu vor recunoaşte că această calitate este importantă pentru companie, însă în realitate „rezistenţa la stres” este un factor determinant pentru menţinerea angajaţilor în companii.
Şi totuşi, chiar dacă e criză şi chiar dacă piaţa muncii este „strangulată” de măsurile luate de companii pentru reducerea costurilor, în unele cazuri, „furtul” angajaţilor între companii concurente încă se practică. Aici loialitatea angajaţilor faţă de companie este practic factorul decisiv care-i va determina sau nu pe aceştia să accepte oferta competitorului.
Dacă ocupi o poziţie cheie în companie, asigură-te că managerii tăi ştiu faptul că eşti un angajat loial, dar încearcă totuşi să nu epatezi cu acest lucru.