Alimente sănătoase cu care sigur exagerezi

De Diana Zagrean pe

Unele alimente sunt foarte sănătoase şi/sau dietetice, dar asta nu înseamnă că putem să mâncăm câteva kilograme zilnic. Nu te lăsa păcălită de etichetă şi alege să le consumi în cantitatea corectă, ca să nu ai surprize neplăcute mai târziu. Vezi care sunt acele alimente sănătoase cu care sigur exagerezi.
 

Cereale integrale

Mănânci cereale la micul dejun? Ştiai cât înseamnă acea DZR (doză zilnică recomandată) de 40 de grame? Ia uită-te în castronul tău. Nu cumva e pe jumătate plin în fiecare dimineaţă, pentru că „sunt sănătoase şi scrie diet pe pungă”?
Cerealele integrale sau fulgii de ovăz, grâu integral, orz, etc au destul de multe calorii atunci când mănânci câteva sute de grame în fiecare zi. Doar pentru că nu conţin zahăr adăugat şi au fructe uscate în loc de ciocolată, nu înseamnă că slăbeşti mâncând multe.

Nuci şi seminţe

Doar pentru că sunt pline de vitamine, minerale şi alţi nutrienţi esenţiali, nu înseamnă că nu te îngraşi dacă mănânci nuci şi seminţe cu pumnul, în fiecare zi.
Doza recomandată de specialiştii în nutriţie este de un sfert de ceaşcă sau 18 bucăţi pe zi de alune, migdale, nuci şi alte produse din această familie.
Cu alte cuvinte, dacă te-ai apucat să ronţăi o pungă întreagă de migdale la film, pentru că „sunt mai sănătoase decât chipsurile şi mai bune decât popcornul”, nu înseamnă că trebuie să devorezi cantităţi industriale.
 

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Prințul Louis împlinește un an. Ce fotografii au publicat Ducii de Cambridge

Prințul Louis împlinește un an. Ce fotografii au publicat Ducii de Cambridge