Cât de nutritivă este salata la pungă?

Oricine persoană care alege să mănânce o salată la pungă în locul chips-urilor sau al merdenelelor este deja cu un  pas înainte în privința îngrijirii propriei sănătăți, dar eixstă nutrienți precum vitaminele C și B care sunt solubile în apă și care se pierd în procesul de spălare și de tăiere industrială sau chiar prin păstrarea îndelungată a salatelor la frigider.

Conform declarației lui Mary Ann Lila, cercetătoare nutriționistă la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, citată de NY Times, există un studiu care arată că spanacul frunze ambalat sub formă de salată la pungă și pierde aproape toată cantitatea de acid folic, una dintre vitaminele B, după opt zile de refrigerare. Prin comparație, un alt studiu a descoperit că salata verde își păstrează cantitatea de acid folic în procesul de depozitare la rece. Dar majoritatea nutrienților, inclusiv vitaminele liposolubile A, E și K.și minerale precum fierul și calciul, nu se pierd prin spălare și se păstrează în timpul depozitării, spun experții.

Ce legume rezistă mai bine sub formă de salată la pungă

În privința vitaminei C, un studiu recent de chimie alimentară a descoperit că, prin procesarea industrială, spanacul pierde o cantitate mai mare decât alte vegetale. Frunzele de spanac matur își pierd aproape 80% din vitamina C după trei zile de ținut la rece, în timp ce baby spancul pierde doar 25-45%. Prin comparație măcrișul păstrează cam 60% din cantitatea de vitamina C din frunzele sale după 10 zile de depozitare, iar rucola suferă modificări nesemnificative.

Dar pierderea vitaminei C din legumele și verdețurile din produsele preambalate sub formă de salată la pungă nu este un risc serios spune Stephen C. Fry de la Universitatea din Edinburgh, întrucât majoritatea oamenilor au un aport suficient din această vitamină în dieta lor zilnică.

Nutriționiștii ne îndeamnă să mâncăm mai multe legume și fructe, indiferent că e vorba de produse proaspete, refrigerate sau conservate, deoarece ele aduc în organism numeroase principii nutritive. Spanacul înseamnă mai mult decât vitamina C – e o sursă bogată de vitamina A, de fibre și de fier. Iar dacă te îngrijorezi în privința conținutului nutritiv din legumele comercializate sub formă de salată la pungă și păstrate la rece, mănâncă-le imediat ce le-ai cumpărat, atunci când legumele sunt crocante, hidratate și pline de minerale și de vitamine.

Sursa foto: Shutterstock

S-ar putea să te intereseze și:

Greșeala pe care cu toții o face, când pregătim salata

Mănânci salată verde? O să dai fuga la piață când afli ce efecte poate să aibă

 

Loading...
Recomandari
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: