Ruxandra Gheorghe transformă lenjeria în accesoriu la vedere

.

A desenat, s-a jucat cu materialele şi a cusut piese de lenjerie intimă într-un stil personal. Experimentele „din propriul dormitor“ şi cunoştinţele de marketing au ajutat-o pe Ruxandra Gheorghe să facă din ideile ei creative o afacere.
Ruxandra Gheorghe (28 de ani) a început să creeze lenjerie intimă în 2007, din dragoste pentru aceste accesorii fine. De mică a avut un simţ artistic dezvoltat, dar a început să îl şlefuiască mai târziu, după terminarea studiilor. „Am vrut să dau la Facultatea de Arte, însă  spiritul meu practic şi antreprenorial a fost mai puternic. Dacă dădeam la Arte, nu mai puteam să lucrez“, povesteşte Ruxandra. A renunţat şi s-a înscris la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine şi, între timp,  s-a angajat la o firmă de consultanţă pentru IMM-uri, unde a prins gustul marketingului. Drumul ei părea deja stabilit, dar visul de a-şi crea propria firmă de lenjerie intimă, în care să-şi valorifice potenţialul creativ, nu-i dădea pace. Cu marketingul în sânge, se gândea deja la strategii şi poziţionări pe piaţă, aduna informaţii despre concurenţă, despre utilajele necesare şi despre cum se realizează produsele pe care şi le imagina.

Prima colecţie Ludique, NudeBack, a luat naştere prin multe experimente şi multă răbdare. La sfârşitul lui 2006, Ruxandra a luat un credit de la bancă, şi-a făcut firma şi a cumpărat materialele necesare pentru primele produse. A exersat în ceea ce priveşte realizarea tiparelor, croiului, finisajelor şi, încet-încet,  a înţeles cum se face. „Contează foarte mult experimentul, practica. Una este ce vizualizezi şi alta ce-ţi iese! Nu e uşor, mai ales când nu ai capitalul necesar, când depinzi 100% de venitul din vânzări.  Dar sunt fericită că am reuşit. Fără muncă, sacrificii, curaj, seriozitate şi un efort  substanţial nu se poate“, spune Ruxandra. Ludique se diferenţiază pe piaţă printr-un stil curajos, ce reflectă cele două faţete ale femeii: cea jucăuşă (ludică, de unde şi numele ales) şi cea senzuală. „Ludique celebrează feminitatea şi cutezanţa. Trebuie să îndrăzneşti ca să-ţi cumperi piese de lenjerie ce pot fi purtate atât în intimitate, cât şi la vedere. Într-o notă subtilă, feminină, stilizată, folosind multe transparenţe, se pot accesoriza rafinat, fără să devii vulgară“, explică antreprenoarea.
Lenjeria purtată la vedere („underwear as outwear“) – un trend internaţional  început în anii ’80, odată cu apariţia Madonnei în celebrul corset marca Jean Paul Gaultier – respectă aceleaşi reguli de fashion:  două sezoane, primăvară-vară şi toamnă-iarnă, şi, bineînţeles, tendinţele. În România, ideea de lenjerie purtată la vedere a fost adoptată mai greu, din cauza back-groundului nostru istoric şi cultural. „Anii comunismului şi-au pus bine amprenta. Există un conservatorism pe care îl simt şi acum, atât în vânzările directe, cât şi în preferinţele femeilor. Lenjeria intimă este încă un subiect tabu pentru multe dintre ele“, explică Ruxandra. Creaţiile ei – produse în ediţie limitată, făcute manual, pe comandă – se adresează unui public de nişă: femei care se simt bine în pielea lor şi care îşi doresc piese de lenjerie rafinate, din materiale de calitate şi cu un design diferit. Ca vârstă, există şi tinere de 18 ani, dar şi doamne de 60 care poartă Ludique. Cele mai multe însă au între 30 şi 40 de ani.

În România îşi vinde produsele pe

site-ul molecule-f.com, iar de curând a ieşit şi pe plan internaţional: în Marea Britanie, pe violetsknickers.com, şi în SUA, mai exact în Miami, Florida, la bellabellaboutique.com. Nu a participat
încă la târguri de profil, pentru că, mai întâi, trebuie să-şi dezvolte capacitatea de producţie. Aşa că se gândeşte să-şi facă propria fabrică, cu utilaje de ultimă generaţie – necesare realizării acestor „accesorii cu o mie de detalii“. În plus, trebuie să-şi găsească şi propria echipă, oameni pasionaţi, care să lucreze cu aceeaşi dedicaţie la finisajele manuale, cele care fac diferenţa. Ştie că urmează investiţii mari, dar crede că se poate, dacă iei totul pas cu pas.
„Eu, cu o afacere începută din propriul meu dormitor, am reuşit să fiu asociată cu branduri care au în spate fabrici şi sute de angajaţi. Pentru mine este o mândrie, o mulţumire pentru toată munca depusă. O să fie din ce în ce mai greu, dar nu imposibil, şi exact asta vreau să arăt. Că nu este o soluţie să pleci din ţară sau să faci cine ştie ce compromisuri. Dacă simţi că asta trebuie să faci, poţi să reuşeşti!“

Sursele ei de inspiraţie

Ruxandrei îi plac folclorul şi arta românească, dar şi mitologia, pe care încearcă să le valorifice în creaţiile ei. Dacă în prima colecţie a reinterpretat Coloana Infinitului, cea de-a doua poartă denumirea „Ielele“, după celebrele personaje. „Folclorul e o sursă inepuizabilă de inspiraţie, ar trebui să ne mândrim şi să scoatem mai mult autenticul la lumină“, spune ea.

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton