Carenta de vitamine

De Revista Look pe 22 septembrie 2004

Multe simptome suparatoare carora nu le gasim cauza pot fi datorate unei carente vitaminice. Solutia este simpla! Citeste si vei afla de ce sunt importante vitaminele in viata noastra.

Carenta de vitamine

Multe simptome suparatoare carora nu le gasim cauza pot fi datorate unei carente vitaminice. Solutia este simpla! Citeste si vei afla de ce sunt importante vitaminele in viata noastra.

La ce imi folosesc?
Vitaminele sunt substante organice care actioneaza drept catalizatori in procesele metabolice ale organismului. Ele nu furnizeaza in mod direct un surplus de energie sau de calorii, ci actioneaza mai subtil, asigurand buna functionare a proceselor metabolice. si, cum organismul nostru nu le produce, ideal este sa ni le procuram din alimente. (vezi tabelul).

Oboseala
Sa luam, spre exemplu, oboseala – cel mai comun si banal „simptom” al epocii noastre. Poate avea multiple cauze – stresul, activitatea intensa , diverse afectiuni mai mult sau mai putin grave, dar se poate datora si unui deficit de vitamine (A, B1, B3, B12, E, K). Incearca sa-ti suplimentezi dieta cu alimente bogate in elementele amintite si vei vedea ca lipsa de vlaga se va atenua progresiv.

Ai probleme cu pielea?
Este aspra, uscata si se exfoliaza usor? Poate fi vorba despre o carenta in vitamina A, B3 sau E. Pe langa alimentele bogate in aceste vitamine, exista la farmacie si solutie de vitamina A care se poate aplica local pe zona cu probleme. Daca ai buzele crapate este posibil sa fie din cauza lipsei de vitamina B3.

Crezi ca esti anemica?
Esti tot timpul obosita, ai ameteli si esti mai palida? Mergi la medic pentru niste analize de sange, dar trebuie sa stii ca anemia nu apare numai prin lipsa de fier, ci si prin deficitul de vitamine – B6, B12 si acid folic.

Ai o stare de permanenta nervozitate si pe deasupra te mai chinuie si insomniile?
S-ar putea sa nu ai rezerve suficiente de vitamine – B1, B6 si B12.

Iti cade parul si nu stii ce sa mai faci?
Incearca sa maresti aportul de vitamina B6 si de zinc!

Vitamina C reduce riscul anumitor cancere cu 75%.

Si iarna, de unde le iau?
Exista si iarna destule alimente (vezi tabelul din pagina urmatoare) in care poti gasi vitaminele pe care le cauti. Ce-i drept insa, in sezonul rece nu mai avem la discretie fructe si legume proaspete, vegetale verzi, iar cele conservate nu sunt la fel de bogate in elemente nutritive, precum cele proaspete. In aceasta perioada ai putea beneficia de suplimentele de vitamine si minerale din farmacii, insa nu abuza! Ai grija sa nu depasesti doza indicata (doza zilnica recomandata), intrucat, luate in exces, nu-ti aduc nici un beneficiu, iar unele dintre ele pot fi chiar toxice (vitamina A – retinol si D).
Cum arăta Adelina Pestrițu în copilărie: "Îmi dau seamă cât de repede trecem prin viață"

Cum arăta Adelina Pestrițu în copilărie: "Îmi dau seamă cât de repede trecem prin viață"