Trainingul, o meserie frumoasă şi bănoasă

Ai simţit vreodată nevoia de a împărtăşi celor din jur know-how-ul tău? Ai considerat că ai darul de a fi “dascăl”, dar nu ţi s-a oferit niciodată această şansă?
Dacă încă îţi mai doreşti, poţi face acest lucru, fără să fii nevoită să absolvi o facultate de profil sau să intrii în sistemul de învăţământ, mai ales că poţi fi plătită şi cu 300 de euro pe ziua de training, informează Octavian Pantiş, managing director la compania de training TMI România şi membru al HR Club.

Trainingul este o formă de cursuri pentru angajaţi care îi ajută pe aceştia să se dezvolte profesional, să-şi găsească răspunsuri la întrebările pe care le au, să se pună la curent cu ultimele noutăţi din domeniu şi să se cunoască mai bine.

Există trei tipuri de traineri: cel intern, care lucrează într-o companie şi face multe cursuri de un anumit fel doar pentru angajaţi, trainerul dintr-o companie de training, cel care ţine cursuri pentru mai multe companii şi trainerul independet sau cum mai este numit, freelancer.

Prin intermediul procesului de training, angajaţii unei companii sunt inţiaţi sau perfecţionaţi în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, de oameni care au lucrat în acel domeniu, au experienţă şi vor s-o împărtăşească şi altora.

Utilitatea acestui proces de share informaţional între specilişti şi angajaţi, oferă celor din urmă posibilitatea de a învăţa din experientele şi rezultatele specialiştilor, iar companiei, oameni mai bine pregătiţi care vor avea rezultate mai bune într-un timp mai scurt.

Cum poţi să ajungi trainer

Dacă-ţi doreşti să fii trainer în domeniul în care lucrezi, încearcă să acumulezi cât mai multă experienţă, să te implici în multe proiecte şi să te pui în situaţii profesionale diversificate din care să înveţi cât mai multe lucruri noi, pe care ulterior le vei împărtăşi celor pe care îi vei treinui. 

Urmează cursuri de formare de trainer pentru că principalul avantaj al acestora este faptul că  vei primi un pachet complet de informaţii care te vor ajuta să livrezi cu succes training-ul economisind timp. La programele de acest tip vei fii învăţată cum să animezi şi să ţii activă audienţa, cum să măsori succesul “prestaţiei” tale şi vei avea posibilitatea de a te forma corect profesional încă de la începutul carierei de trainer.

Cum să te impui

Octavian Pantiş de la compania de training TMI România spune că există trei piloni pe care se sprijină credibilitatea unui trainer.  “Unul dintre ei este experienţa bogată în domeniul pe care vrei să ţii cursuri. Dacă doar reciţi concepte din cărţi, mai devreme sau mai târziu apar probleme, pentru că la întrebările participanţilor e nevoie de un bagaj propriu de păţănii şi de lecţii învăţate pe propria piele”.

Un alt lucru foarte important în viziunea trainerului sunt abilităţile foarte bune de comunicare şi prezentare. “Sunt destui experţi cărora le este greu să convingă pe cineva de ceva sau, cel puţin, să păstreze atenţia participanţilor, pentru că sunt slab echipaţi cu abilităţi de transmitere a informaţiilor şi de relaţionare cu audienţa”, explică acesta.

Al treilea pilon pe care se prijină credibilitatea ta, dar nu cel din urmă, este   “să fii o persoană cu principii clare dar care nu-şi propune să le impună altora, o persoană cu argumente solide dar care este deschisă să le asculte şi să le respecte pe ale altora, o persoană serioasă cu privire la obiectivele sale dar care îşi permite să se comporte relaxat cu cei din jur”, mai spune trainerul.

În ceea ce priveşte cererea de training în prezent, spune Octavian Pantiş, aceasta e un pic mai redusă decât în urmă cu un an sau cu doi, dar probabil că-şi va reveni cantitativ şi se va transforma calitativ. Cererea pentru cursuri cu o valoare adaugată mai mare creşte, fapt care subliniază importanţa trainingului în companiile din România.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: