YouTube în trei culori

De Laura Davidescu pe

YouTube, al doilea motor de căutare ca importanţă, tocmai şi-a lansat interfaţa românească. Ce presupune asta?

Altfel, varianta românească evident că presupune mult mai mult decât o pagină de pornire în limba română (şi asta doar dacă asta e opţiunea ta pentru limbă): înseamnă afişarea de conţinut relevant pentru utilizatorii din România: cele mai vizionate clipuri, cele care au cel mai avântat trend crescător, cele relevante pentru tine, în funcţie de căutările anterioare, atâta vreme cât te şi loghezi.

Ca „aperitiv”, poţi viziona trailerul de lansare aici:

Ei, şi? Ce mare lucru?, vei spune. Oricum, tu vei căuta ce te interesează pe moment. „Probabil filme funny cu pisici”, spune Dan Bulucea, Country Managerul Google România. Ceea ce nu e un lucru deloc ieşit din comun, chiar din contră, pisicile fiind căutate de o largă majoritate globală de utilizatori de YouTube.
Lucrurile importante, în legătură cu această lansare, sunt altele, şi anume cele legate de bani… Unul estei posibilitatea artiştilor români de a câştiga bani în urma vizionării clipurilor lor muzicale, existând deja un acord semnat între YouTube şi Uniunea Compozitorilor (UCMR-ADA). Iar pe YouTube, spre deosebire de un post de radio sau TV specializat pe muzică, numărul de difuzări e vizibil imediat, nu? Dintre cei care au semnat deja acorduri de difuzare sunt de menţionat casele de discuri Roton şi CAT Music, HaHaHa Production , MediaPro Music şi TVR.

Un alt lucru extrem de important mi s-a părut mănuşa aruncată advertiserilor, care sunt stimulaţi să ofere reclame muuuuult mai creative dacă vor ca acestea să fie vizionate, comentate, recompensate cu like-uri şi nenumărate share-uri. Ca exemplu de succes, oficialii YouTube au pomenit campania Turkish Airlines, care a plăcut atât de mult privitorilor de pe toate meridianele, că a reuşit să strângă peste 120 de milioane de vizualizări. Altfel, reclamelor le vei putea da „skip” în continuare, fără excepţie, promit oficialii de la Google.

Cea mai interesantă ştire mi s-a părut însă anunţarea programului pentru „parteneri”, cum i-a numit Maciej Sojka, Head of Video Partnerships YouTube CEE pe cei care vor dori să uploadeze filmuleţe care să le se facă cunoscută afacerea sau mărcile (YouTube BrandCast) Abia aştept să aflu mai multe lucruri despre cum poţi să te promovezi pe YouTube dacă eşti un mic întreprinzător şi să va explic şi vouă, într-un viitor articol.

Până atunci, iată câteva cifre interesante legate de YouTube:
– Site-ul a fost inventat de trei băieţi, în 2005
– În 2006, Google îl cumpără cu numai 1658 de dolari
– 4 miliarde de vizualizări se înregistrează zilnic
– în fiecare lună, se încarcă 4 miliarde de ore de conţinut video
– YouTube are peste un miliard de vizitatori unici pe lună
– filmul cu saltul din stratosferă al austriacului Felix Baumgartner a fost vizionat de 15 milioane de ori în primele două ore de la uploadare
– pentru fiecare dislike, se dau alte 10 like-uri

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro