Un medic explică de ce nu trebuie luat paracetamol preventiv în caz de COVID-19

De Unica.ro, pe Ultimul update Joi, 18 februarie 2021, 09:49
Un bărbat din Botoșani a încercat să se trateze acasă de COVID-19, însă a luat supradoză de paracetamol și a murit. 

Un bolnav de COVID-19 în vârstă de 70 de ani a crezut că se poate trata singur acasă, cu paracetamol. Însă, pentru că a luat mai multe zile câte două pastile o dată la patru ore, ficatul i-a cedat. A decedat la spital, din cauza unui stop cardio-respirator, după ce a suferit o insuficiență de organe în urma intoxicației.

Citește și: Un medic român tratează din vară pacienții cu COVID-19 cu medicamentul recomandat recent de Oxford

„Paracetamolul, chiar dacă e un medicament uzual pe care îl folosim cu toții și e fără prescripție medicală, poate determina toxicitate. Ea poate să apară chiar și la doze uzuale, dacă avem o boală hepatică cronică sau dacă îl combinăm cu alte medicamente care se metabolizează hepatic sau dacă luăm o supradoză.

Înțeleg că acea persoană a luat două comprimate la 4 ore, asta înseamnă mai mult de 6 grame de paracetamol. Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoană adultă și, pentru că a luat mai multe zile, asta a determinat hepatită acută toxică cu insuficiență hepatică fulminantă. Cel mai probabil, aceasta a fost cauza decesului”, a explicat medicul Radu Țincu pentru Digi24.

Citește și: Ce tratament a folosit Ellie White pentru a se vindeca de COVID-19

Medicul a mai precizat că paracetamolul nu trebuie luat preventiv, pentru că nu ne protejează de infectarea cu COVID-19.

„Nu are efect antiviral, e doar analgezic și antitermic. Folosirea pe termen lung nu face decât să epuizeze capacitatea ficatului. Mulți dintre acești pacienți au și altă medicamentație, mulți consumă și alcool, această combinație poate să determine heptatita toxică”, a mai spus Țincu.

Sursă foto: Shutterstock.com

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!