Sporturi indoor. Cum să fii în formă tot timpul anului

De Unica.ro pe 13 septembrie 2018

Mișcarea în aer liber are avantajele ei, dar, din păcate, are și dezavantajul că poate fi ușor întreruptă de condițiile meteo nefavorabile. Există mulți sportivi amatori care se antrenează intens în sezonul cald, însă iarna renunță la mișcare și pierd toate progresele făcute în lunile de vară. Ca să nu existe acest risc, îți recomandăm unul din sporturile indoor. Pe lângă faptul că se pot practica tot timpul anului, variantele pe care ți le propunem au avantajul că sunt distractive, antrenante, astfel că nu exista riscul să te plictisești, chiar dacă ești tot timpul între patru pereți.

1. Kangoo Jumps

Cu siguranță știi cum arată celebrele ghete de Kangoo Jumps. Dar știai că ele au fost gândite, inițial, ca metodă de recuperare pentru sportivii accidentați? În anii ’90, ghetele au fost modificate, devenind mai comode, mai aspectuoase, mai atrăgătoare pentru sportivii amatori și altfel s-a născut conceptul de Kangoo Jumps. Principalul avantaj al ghetelor speciale este acela că protejează articulațiile, ceea ce înseamnă că poți face sărituri fără să ai dureri de glezne sau genunchi. În rest, clasele de Kangoo Jumps au aceleași avantaje ca și alte activități aerobice: îmbunătățesc respirația și circulația, întăresc mușchii și oasele, ard calorii, previn depresia. Dacă te-am convins, trebuie să știi că foarte multe săli de fitness, chiar și cele de cartier, oferă clase de Kangoo Jumps. Nu îți rămâne decât să faci o căutare pe Google ca să găsești cursuri în orașul tău.

2. Spinning

Chiar dacă nu este un sport la fel de cunoscut precum Kangoo Jumps, spinning-ul e la fel de distractiv și eficient. Se folosește un tip de bicicleta staționară special concepută, care seamănă foarte mult cu o bicletă de drum. Și în acest caz, articulațiile sunt bine protejate, dar asta nu înseamnă că acest sport nu este eficient. Ba dimpotrivă, este una din cele mai bune alegeri atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus. Clasele cuprind, în general, exerciții cu rupere de ritm, adică alternează câteva minute de pedalat la intensitate maximă cu intervale scurte de relaxare la o viteză mai mică. Aceste antrenamente cu intervale de intensitate mare (High Intensity Interval Training) s-au dovedit a fi foarte eficiente atât pentru slăbit, cât și pentru sănătate.

3. Squash

Squash-ul pare un joc, dar în realitate e un antrenament foarte intens, care lucrează toți mușchii și necesită destul de multă rezistență. Totuși, dacă îți alegi un partener cu aceeași condiție fizică, cu siguranță vei face față. Pe lângă un teren special, ai nevoie de minge și rachete de squash, pe care le poți închiria odată cu terenul. Pe lângă faptul că te ajută să slăbești, squash-ul are avantajul că îmbunătățește coordonarea și agilitatea. Pe de altă parte, nu este la fel de blând cu articulațiile precum spinning-ul sau Kangoo Jumps. Dacă ai multe kilograme în plus, este indicat să alegi un alt sport până când ajungi la o greutate normală, iar apoi poți practica squash fără să existe risc de accidentări.

4. Înot

Încă un sport care poate fi practicat de oricine, fără să existe risc de accidentare. Indiferent de vârstă, de condiția fizică sau problemele de sănătate pe care le ai, înotul este o opțiune sigură. Chiar și gravidele pot practica înot și aqua gym până în ultimele luni de sarcină, căci, datorită flotabilității, îți simți corpul ușor și poți face orice mișcare fără dificultate. Înotul lucrează toți mușchii corpului și ridică pulsul suficient de mult pentru a fi considerat o activitate aerobică, așa că te ajută să slăbești și să îți tonifiezi musculatura în același timp.

5. Pilates

Un sport foarte blând, pilatesul este recomandat celor care nu au mai făcut mișcare, celor care au multe kilograme în plus sau au suferit accidentări. Dacă ești însărcinată sau ai născut de curând, pilatesul este, și pentru tine, o opțiune de luat în seamă. Acest sport foarte delicat cu articulațiile, poate să amelioreze durerile de spate și să îmbunătățească flexibilitatea.

Motivul bizar pentru care regina Elisabeta a II-a mănâncă banane cu furculița

Motivul bizar pentru care regina Elisabeta a II-a mănâncă banane cu furculița