Sănătatea ta depinde de ce pui în farfurie

De Libertatea pentru femei pe 18 decembrie 2012

Ne dorim o sănătate excelentă, dar suntem atenți la ceea ce mâncăm? Alimentația este esențială pentru funcționarea organismului.

► Legumele, sursă de vitamine

Poate te-ai săturat de anunțul cu „pentru sănătatea dumneavoastră consumați zilnic fructe și legume”, dar asta nu înseamnă că nu este important. În meniul tău zilnic, ar trebui să se regăsească 3-4 porții de legume și de zarzavat și 1-2 porții de fructe.

► Cerealele dau forță

Cerealele stau la baza așa numitei „piramide alimentare”. Ar fi bine însă să preferi produsele din făină integrală, orezul brun și cerealele integrale. Acestea au vitamine, mai ales cele din complexul B. Îți dau energie și poți mânca 3-4 porții pe zi.

► Laptele, necesar nu doar pentru copii

Produsele lactate au cel mai mare conținut de calciu, indicat atât în perioada de creștere, dar și mai târziu pentru prevenirea osteoporozei. Poți consuma 2-3 porții de lapte, iaurt, brânză sau alte derivate pe zi. Carnea, peștele și ouăle îți dau proteinele de care ai nevoie. La acestea se adaugă nucile, semințele și produsele din soia. Poți consuma 2-3 porții pe zi din această grupă.

► Dulciuri, cu moderație

Știi vorba aceea că „tot ce e bun este ilegal, imoral sau îngrașă”… Ei bine, dulciurile, grăsimile, sarea, uleiurile saturate ar trebui consumate în cantități moderate. Altfel, pot duce la îmbolnăviri.

Motivul bizar pentru care regina Elisabeta a II-a mănâncă banane cu furculița

Motivul bizar pentru care regina Elisabeta a II-a mănâncă banane cu furculița