De ce e bine să faci mișcare când ești însărcinată

De Dana-Ruxandra Panghe pe
Câtă mișcare fizică ai voie să faci când ești însărcinată? Acest tip de activitate are foarte multe beneficii pe parcursul celor nouă luni de sarcină – atât pentru tine, ca mamă, cât și pentru făt.

Citește și: Ceaiuri afrodisiace pentru seri fierbinți în doi.

Mersul pe jos este o activitate fizică foarte bună pe care o poți realiza în timpul sarcinii, însă în sezonul rece această obișnuință nu mai este favorabilă pentru viitoarele mămici care trebuiesă fie atente cu frigul și cu vremea rea. Cu toate acestea, nu trebuie să renunți la mișcare complet. „În general, se recomandă cel puțin 30 de minute de activitate fizică în fiecare zi, lucru care poate avea beneficii atât pentru tine, cât și pentru copil“, explică dr. Silviu Istoc, medic primar obstetrică-ginecologie.

De ce trebuie să faci mișcare în timpul sarcinii?

  • Ajută să îți menții o greutate normală în timpul sarcinii și după ce naști
  • Te ajută să dormi mai bine și să te simți mai puțin obosită
  • Reduce șansele de a dezvolta varice
  • Reduce probabilitatea de umflare a picioarelor, gleznelor sau mâinilor
  • Reduce șansele de anxietate sau depresie
  • Ajută la prevenirea durerii de spate
  • Reduce riscul de a dezvolta diabet zaharat în timpul sarcinii (diabet gestational)
  • Reduce riscul de probleme cu tensiunea arterială ridicată în timpul sarcinii
  • Reduce apariția problemelor sau complicațiilor din timpul nașterii
  • Crește rezistența copilului în timpul procesului de naștere

Ce e indicat să faci?

Alege întotdeauna scările și nu liftul pentru a ajunge la locul de muncă sau în locul în care trebuie să ajungi (dacă distanța permite totuși). Înotul este foarte sănătos, pentru că pune în mișcare toți mușchii și relaxează corpul și mintea în întregime. De aceea, este indicat ca în timpul sarcinii să mergi la bazinul de înot pentru a-ți menține tonusul, echilibrul fizic, dar și psihicul. Dacă îți place să dansezi, poți face din asta o alternativă când este frig afară. Exercițiile pelvine pe podea sunt, de asemenea, importante în timpul sarcinii și sunt recomandate pentru toate femeile gravide. Ele pot contribui la întărirea mușchilor planșeului pelvian, care pot fi supuși unei presiuni în timpul sarcinii, și mai ales în timpul travaliului.

 

Foto: Shutterstock.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro