Cum prevenim diabetul prin alimentaţie

Diabetul de tip doi era, într-o vreme, o boală a celor trecuţi de vârstă a doua, dar acum e întâlnită din ce în ce mai mult la copii şi adolescenţi. Pentru că nu fac destulă
mişcare şi mănâncă lucruri nesănătoase, diabetul de tip 2 a început să apară şi în rândul acestora.

Dacă în familia ta există cazuri de diabet de tip 2, poţi acţiona pentru a întârzia sau a preveni total această boală. Cele două componente-cheie sunt mişcarea şi obiceiurile sănătoase de mâncare. Iată câteva sfaturi pentru a le incorpora pe amândouă în stilul tău de viaţă:

– E vital să fii cât mai activ. Încearcă să limitezi timpul pe care îl petreci la TV sau computer şi să faci cât mai multă mişcare.

– Implică toată familie în a adopta obiceiuri de alimentaţie mai sănătoase şi a face mai des exerciţii fizice. Puteţi chiar petrece timp împreună făcând mişcare, de la excursii cu bicicleta la plimbări prin parc, bowling, fotbal, volei sau altele.

– Ţine în casă doar mâncăruri sănătoase, la îndeamâna tuturor. Alege pâinea din făină integrală şi foarte multe fructe şi legume.

 – În ceea ce priveşte gustările între mese, obişnuieşte-ţi copiii să prefere nucile, fructele sau micile salate de legume în locul chipsurilor, snacksurilor sau altor produse nesănătoase.

– Fă din cină sau prânz un eveniment în familie şi nu le permite copiilor să mănânce la televizor sau în faţa computerului.

– Fă rost de cărţi de reţete sănătoase şi găseşte variante care le plac membrilor familiei tale.

– Serveşte la masă porţii mai mici. 
 
– Adaugă o garnitură de legume de câte ori poţi.
 
Foto: Shutterstock

Află şi alte 37.000 de reţete şi articole, numai pe Gustos.ro!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Culinar
Vă recomandăm: