Pepenii te ajută să slăbeşti. Cum să ţii dieta cu pepene

De Libertatea pentru femei pe

Atât pepenele roşu, cât şi cel galben, se numără printre fructele favorite ale sezonului. Gustul lor dulce, proprietăţile hidratante şi preţul accesibil ne îndeamnă să consumăm frecvent vara aceste fructe delicioase.
Dar cât de indicate sunt în dietele de slăbire şi ce influenţă are indicele lor glicemic asupra organismului, ne explică dr. Ciprian Constantin.
În perioada verii, pepenele reprezintă o alegere excelentă pentru a te răcori şi pentru a te hidrata în zilele cu temperaturi ridicate. De asemenea, poate fi o variantă foarte bună dacă îţi doreşti o gustare uşoară sau un desert sănătos şi la îndemână. Totuşi, despre pepene, unele păreri susţin că te ajută să slăbeşti, altele că nu e prea indicat când vrei să scapi de surplus, din cauza conţinutului de zahăr. Aşa că, pentru a lămuri situaţia, am apelat la medicul specialist. Referindu-se la pepenele roşu, dr. Ciprian Constantin, specialist în Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, ne-a spus că „acesta are un conţinut mare de apă (90%), ce influenţează pozitiv senzaţia de saţietate prin distensia stomacului (n.r.: creşterea în volum). Pepenele roşu are un rol important şi în hidratarea organismului, este bogat în vitamina B5 şi vitamina C şi poate fi inclus într-o dietă care să ajute la menţinerea sau scăderea în greutate, dacă este consumat în cantităţi rezonabile, adaptate greutăţii ideale a persoanei”.

Pepenele galben, bun în diabetul zaharat

Un fruct cu diverse forme, arome şi culori, pepenele galben se aseamănă cu cel roşu. Din punct de vedere nutriţional, are un conţinut mai mare de vitamina A şi de vitamina C, dar acelaşi număr de carbohidraţi. Şi pepenele galben este un aliment ce poate fi folosit cu succes într-o dietă pentru scăderea în greutate, dar în acelaşi timp reprezintă o soluţie ideală pentru persoanele cu diabet zaharat, care doresc să se bucure de fructele verii.

Pepenele are indice glicemic mic

Când spunem indice glicemic, ne referim la impactul alimentului consumat (100 g) asupra valorii glicemiei şi eliberării de insulină în organism. În cazul de faţă, „atât pepenele roşu, cât şi cel galben au un conţinut mic de carbohidraţi, ce îi recomandă ca alimente cu indice glicemic mic„, afirmă specialistul. În urma a numeroase cercetări, s-a demonstrat că cele mai eficiente metode pentru scăderea în greutate şi menţinerea acesteia sunt dietele care utilizează indicii glicemici. Cei care urmează aceste diete se satură mai repede la o masă, sunt complet mulţumiţi de ceea ce mănâncă şi pierd în greutate din masa de grăsime şi nu din masa musculară, care rămâne intactă.

Pepenele se poate mânca oricând, dar nu oricum

Din fericire, medicul ne asigură că nu sunt restricţii în privinţa orei la care se poate savura o felie de pepene. ”Nu există o recomandare fermă pentru o perioadă a zilei. Ideal ar fi să nu fie consumat seara în cantitate mare, având în vedere efectul diuretic al pepenelui”. Cât despre limita care trebuie respectată, în privinţa gramajului, dr. Constantin spune că, pentru a scădea în greutate, ”în general se recomandă 400-500 g de pepene (fruct) ca parte a unei diete hipocalorice”.

Pepene roşu, informaţii nutriţionale

(Tabel nutriţional pentru 100 g)
►Valoare energetică 30 kcal
►Carbohidraţi 7,55 g
►Zaharuri 6,2 g
►Fibre 0,4 g
►Proteine 0,61 g
►Apă 91,45 g
►Vitamina B5 0,221 mg (4%)
►Vitamina B6 0,045 mg (2%)
►Vitamina C 8,1 mg (14%)
►Fier 0,24 mg (2%)
►Magneziu 10 mg (3%)
►Fosfor 11 mg (2%)
►Potasiu 12 mg (2%)
►Zinc 0,10 mg (1%)

Pepene galben, informaţii nutriţionale

(Tabel nutriţional pentru 100 g)
►Valoare energetică 34 kcal
►Carbohidraţi 8,6 g
►Proteine 0,84 g
►Grăsime 0,19 g
►Fibre 0,9 g (2,25%)
►Vitamina B5 0,105 mg (2%)
►Fier 0,21 mg (2%)
►Magneziu 12 mg (3%)
►Potasiu 267 mg (6%)
►Calciu 9 mg (1%)

Gabriela Firea, operată de urgență

Gabriela Firea, operată de urgență