Pacheţele de post cu tofu

Tofu este un produs puţin cunoscut şi utilizat în România. Aşa-numita “bânză de soia” poate să ţi se pară fadă şi te va dezamăgi dacă o consumi ca atare. Secretul constă în preparare!
Obţinut din laptele de soia după aceleaşi procedee ca brânza clasică, dar cu cheag vegetal, tofu arată ca o brânză sărată de vaci proaspătă.

Dacă ştii cum să-l găteşti, va deveni în scurt timp un mod gustos de a asimila proteine, apreciat de toată familia.
Această reţetă poate fi atât un aperitiv aparte, cât şi un fel pricipal săţios pentru cei care postesc sau pentru vegetarieni.

Ingrediente:

2 cutii de tofu sărat, cubuleţe
100 g orez cu bob lung, fiert
sare
piper
1/2 linguriţă ghimbir murat
100 g amestec asiatic de legume (se găseşte în supermarket, la raionul produse congelate)
sambal oelek sau orice alt sos condimentat pentru aperitive
foi de placintă, decupate în pătrate de 20 cm
puţin amidon dizolvat în apă, pentru închiderea pacheţelelor

Pentru prăjit:
1 l ulei
tigaie adâncă

Preparare

Se căleşte tofu împreună cu legumele asiatice, apoi se lasă să se răcorească şi se adaugă orezul, condimentele şi ghimbirul.
Pătratele din foi de plăcintă se umezesc cu amidon pe margini, se umplu cu câte o linguriţă de amestec din tofu, orez şi legume, apoi se rulează şi se închid, tot cu ajutorul amidonului lichid.
Pacheţelele astfel obţinute se prăjesc în ulei încins până când se rumenesc la exterior.
Se scot pe un prosop de bucătărie din hârtie ca să se scurgă de uleiul în exces.
Se consumă înmuiate în sambal oelek sau sosul tău preferat.

Calorii per 4 bucăţi:
465
Timp de preparare: 1 h 20 minute
Buget aproximativ: 50 lei

foto: Northfoto

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Culinar
Vă recomandăm: