(P) Trei pasi pentru o atitudine mai profesionista la job

Profesionalismul la job reprezinta unul dintre atributele pe care ar fi bine sa il aiba orice angajat, indiferent de compania sau de domeniul de activitate in care lucreaza. Profesionalismul nu sta, neaparat, in respectarea unor reguli stricte, ci are legatura, mai degraba, cu atitudinea de la serviciu. Descopera, in continuare, trei sfaturi pe care ar fi bine sa le urmezi daca vrei sa dai dovada de profesionalism la job.

Respecta codul vestimentar al bunului simt

De regula, angajatorii obisnuiesc sa stabileasca un cod vestimentar pe care sa-l respecte toti angajatii. Codul vestimentar difera in functie de genul angajatului si de companie. Intr-o banca, de exemplu, este foarte posibil ca tinuta impusa de angajator sa fie una office, in vreme ce intr-o companie de IT&C este foarte probabil sa nu existe niciun cod vestimentar.

Chiar daca trebuie sau nu sa respecti un cod vestimentar la serviciu, cauta sa te imbraci, tot timpul, cu bun simt, deoarece tinuta pe care alegi sa o porti la birou transmite anumite mesaje colegilor, superiorilor, clientilor, furnizorilor si altor parteneri de business. O tinuta care sa transmita ca esti o angajata profesionista poate include diverse combinatii de articole de imbracaminte, cum ar fi blugi-camasa-pantofi sau pantaloni de stofa-sacou-camasa-pantofi eleganti. De asemenea, le poti transmite tuturor celor cu care intri in contact la job ca esti profesionista si daca porti o rochie eleganta, completata de o brosa scumpa si de niste pantofi cu un toc nu foarte inalt.

Ai grija sa ajungi la timp la job sau la intalniri

Programul de lucru incepe la ora 9:00? Daca da, ar fi bine sa ajungi la timp sau chiar cu cateva minute mai devreme. De asemenea, pe langa ora de incepere a programului de lucru, e foarte important sa nu ajungi cu intarziere la intalnirile de la job. Intalnirile sunt programate la o ora foarte bine stabilita si, de obicei, au o foarte mare importanta. In plus, nimanui nu-i place sa piarda timpul din cauza unuia sau mai multor „intarziati”.

Separa viata personala de cea profesionala

Cu totii facem diverse activitati in afara biroului, ceea ce este si normal, deoarece viata noastra nu se limiteaza doar la programul petrecut la serviciu. Totusi, ar fi indicat sa incercam sa limitam impactul lucrurilor care tin de viata personala, daca ne aflam la birou. Prin urmare, daca prietena cea mai buna sau unul dintre parinti te suna cand esti la munca, mergi intr-un spatiu separat, astfel incat sa nu-ti deranjezi colegii si, totodata, sa poti sa comunici in liniste cu cea sau cea care te-a apelat.

Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: