(P) Importanța alimentației la copii

De Unica.ro pe 02 aprilie 2018
Ce înțelegem prin alimentație?

Alimentația reprezintă tot ceea ce copilul tău consumă zilnic. Organismul sau are nevoie de hrană sănătoasă pentru a funcționa corect. Elementele de bază ale unei alimentațîi echilibrate sunt reprezentate de carbohidrați, proteine, grăsimi,vitamine și minerale. O dietă armonioasă presupune ca toate acestea să fie în cantități corecte pentru a-i permite copilului tău să își desfășoare activitățile zilnice, să crească și să fie activ.

Caloriile reprezintă aportul energetic pe care copilul tău, prin alimentație, le aduce în organismul sau.În funcție de categoria de vârstă, există un număr de calorii pe care copiii trebuie să îl consume pentru a face față activităților zilnice, pentru a crește și a se dezvolta. Dacă numărul de calorii este mai mare decât cel necesar, rezultatul va fi depunerea de grăsime.

De ce este importantă o alimentație corectă?

Aportul insuficient, sau dieta nediversificata pot cauza probleme de sănătate, precum creșterea în greutate, care poate ajunge până la obezitate. Alimentația neadecvată pune adevărate probleme în dezvoltarea copilului tău, astfel că informarea corectă asupra unei diete sănătoase poate preveni aceste probleme.

Menținerea unei greutăți constante adecvate vârstei este mai ușor de realizat  față de încercarea de a slabi și, pe lângă beneficiul de a fi sănătos, având o greutate normală la vârstă copilăriei, aceasta poate influența pozitiv, și mai  târziu, la vârsta adultă, controlul greutății.

Efectele datorate supraponderabilitatii și obezitățîi

  • Afecțiuni cardiace
  • Hipertensiune arterial
  • Diabet
  • Astm
  • Colesterol crescut
  • Apnee de somn
  • Schimbari de dispoziție: depresie
  • Anumite tipuri de cancere
  • Probleme de integrare socială
  • Opinie greșită asupra propriului corp
  • Sentiment de singurătate
  • Dificultăți de învățare

Cum ajută o alimentatie echilibrată?

  • Creșterea încrederii de sine
  • Capacitate de învățare
  • Oase și mușchi puternici
  • Rezistența organismului față de diverse afecțiuni
  • Vindecare rapidă a rănilor
  • Convalescență de mai scurtă durata în urmă unor afecțiuni
  • Rezistență crescută în fața unor boli de tipul celor cardiace, accidente vasculare cerebrale, cancere, diabet, pe viitor

Cum îți poți convinge copilul să se alimenteze echilibrat?

Asigura-te că îi poți pune la dispoziție mai multe feluri de mâncare.Varietatea alimentelor, aspectul atrăgător, cât și posibilitatea de a încerca ceva diferit îți va convinge copilul să mănânce sănătos.

  • Convinge-l să aleagă din diversitatea fructelor și legumelor de pe rafturile magazinelor pe care ar vrea să le consume.
  • Fructele și legumele congelate sau conservate (mai ales cele în suc propriu) pot fi o altă alegere, dacă nu le ai la dispoziție pe cele proaspete.
  • Furnizează-i o alimentație bogată în proteine care sunt în cantitate mare în alimente ca: ouă, peste, carne de pui.
  • Convinge-l să consume și alimente bio din magazinele de produse naturiste, cum sunt, de exemplu, produsele bio de la Obio.
  • Îndrumă-l să consume carnea făcută pe grătar sau la cuptor și nu cea prăjită
  • Încurajează-l să se hidrateze cu apă, lapte în locul sucurilor cu adaos de zahăr cum sunt: sucurile de fructe, băuturile sportive sau energizante, băuturi acidulate.

Cu cât  mai puțină mâncare servită în oraș sau cea tip fast food, cu atât mai bine! Evitarea gustărilor prăjite și alegerea celor ca: cipsuri copate, popcorn făcut în casă, precum și încurajarea copilului tău să se obișnuiască, în timp, cu gustul produselor bio, este recomandată.  Dar și în oraș copilul tău poate mânca sănătos, poate opta pentru fructe, în locul cartofilor prăjiți sau pui la grătar, în locul hamburgerului.

Citește etichetele alimentelor!

Datele despre conținutul alimentelor și băuturilor aduc informații utile, cum ar fi: modul de servire, numărul de calorii și nutrienții conținuți. Reține că ingredientele afișate sunt în ordinea descendența a greutății lor. De exemplu: dacă citești eticheta unei pungi de cereale, un semn bun este ca primul aliment menționat să fie denumirea cerealelor conținute în produs și nu adaosul de zahăr (fructoza).

Fii un model de urmat pentru copilul tău.

Implică-ți întreagă familie în planificarea unei alimentațîi corecte și asigura-te că mâncarea pe care o găteșți este cât mai sănătoasă. Poți exersa astfel:

  • Nu pierde niciodată ocazia să pregăteșți micul dejun, cea mai importantă masă a zilei, astfel copilul tău va avea energia necesară desfășurării activităților zilnice.
  • Permite-i să decidă cât să mănânce, nu îl forță\a să “golească farfuria”.
  • Servește mâncarea la masă împreună cu familia, nu în față televizorului.
  • Încurajează-ți copilul să mănânce încet și să se oprească atunci când începe să se sature.
  • Nu-ți răsplăți copilul cu mâncare nesănătoasă,deoarece se va obișnui să aprecieze mai mult acest tip de alimentatie în defavoarea celei sănătoase de tipul celor din magazinele de produse bio, de exemplu.

Asocierea activităților fizice cu alimentația

Prevenirea luării în greutate, cât și apariția problemelor de sănătate este realizată cu o dieta si alimentatie adecvată și exerciții fizice regulate. Determina-ți copilul să își aleagă singur ce tip de activitate fizică dorește să practice, astfel încât, să acopere cel puțin o ora pe zi de sport și limitează-i la 1-2 ore timpul petrecut în față televizorului sau telefonului.

Activitatea fizică trebuie să facă parte din rutina zilnică a oricărei familii. Mersul pe jos, sau cu bicicleta sunt exemple simple de activități în aer liber ce se pot realiza în familie.

Merită efortul?

Cu siguranță, da! Părinții reprezintă modele pentru proprii copii, aceștia din urmă putând fi influențați pozitiv când vine vorba de alegerile sănătoase. Micile schimbări în rutina alimentației pot avea un impact major în ceea ce privește sănătatea celor mici.

Dovada clară că Iulia Vântur și Salman Khan au o relație apropiată

Dovada clară că Iulia Vântur și Salman Khan au o relație apropiată