Descoperă totul despre noua dietă Atkins!

Cea mai faimoasă dietă din lume, dieta Atkins, s-a întors într-o formulă nouă, “revăzută şi adăugită”. Lansată de dr. Atkins în anii ’70, dieta a fost urmată de milioane de oameni…
…s-a spus că e bună, apoi s-a spus că e proastă.

În timp ce unii doctori spuneau că e periculoasă şi lipsită de baze ştiinţifice, vedete precum Renee Zellweger, Jennifer Aniston şi Kim Cattrall povesteau cum au slăbit cu Atkins.

Acum, la şapte ani de la moartea lui Robert Atkins, trei nutriţionişti tineri, readuc în atenţia lumii teoriile lui, de data aceasta sprijinite de studii care nu lasă loc de îndoială.

Ce este dieta Atkins

Dr. Atkins credea că “epidemia” de obezitate a ţărilor vestice este provocată de un factor prea puţin luat în seamă: consumul de carbohidraţi simpli – pâine albă, dulciuri, zaharuri.

Drept urmare, dieta pe care a propus-o elimina aceste alimente, promovând consumul de carne, peşte, ouă, lactate, grăsimi vegetale. Acestea pot fi mâncate în cantităţi normale, pe săturate, la orice oră. Dieta nu presupunea numărarea caloriilor, cântărirea alimentelor sau ore stricte de masă, ceea ce a atras imediat nenumăraţi fani.

Totuşi, au existat şi adversari ai dietei Atkins, care au catalogat-o drept periculoasă. Ei spuneau că şansele de reuşită sunt minime, că regimul slăbeşte organismul şi măreşte colesterolul. În aceeaşi perioadă, alţi nutriţionişti susţineau că nu carbohidraţii îngraşă, ci grăsimile, iar oamenii erau de acord cu această teorie – doar grăsimea din mâncare se depune sub formă de grăsime corporala, nu? – ce s-a dovedit a fi greşită.

Ce s-a schimbat în dieta Atkins

Nu prea multe. Doar că doctorii Eric Westman, Stephen Phinney şi Jeff Volek, co-autorii cărţii “The New Atkins for the New You” au adaptat faimoasa dietă a anilor ’70 la stilul de viaţă al secolului XXI. Şi cum timpul este una din problemele majore ale erei noastre, dieta a devenit mai flexibilă şi mai uşor de ţinut pe termen lung.

Una dintre criticile aduse dietei Atkins a fost aceea că interzice consumul de fructe şi legume, promovând în schimb carnea şi grăsimile. De acum, asta nu mai e valabil. Noua dietă Atkins încurajează consumul de legume chiar şi în prima fază a regimului, când trebuie să mănânci patru-cinci porţii pe zi.

Autorii noii cărţi spun că din gramele de carbohidraţi pe care le au legumele, trebuie scăzute fibrele, care nu sunt digerate, nu sunt absorbite, deci nu au cum să îngraşe.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate
Vă recomandăm: