La prânz, alege o salată sănătoasă

Te-ai hotărât deja ce mănânci la prânz? O salată este alegerea ideală şi dacă ţii o dietă şi dacă vrei doar să mănânci sănătos. Dar nu toate salatele sunt la fel de bune.
Chiar şi când renunţi la un prânz copios în favoarea unei salate te pândesc o mulţime de pericole ascunse. Ca să-ţi pregăteşti o salată sănătoasă, înlocuieşte câteva alimente.
 
Legumele au puţine calorii, însă bine ar fi să te alegi şi cu ceva nutrienţi de pe urma lor. Alege legume cu frunze de un verde închis, care sunt mai hrănitoare. Adică lasă la o parte salata iceberg şi alege spanac, de exemplu, sau un alt tip de salata cu frunza mai închisă la culoare. O altă opţiune este varza roşie, plină de fitonutrienţi.

Pentru o varietate de vitamine, alege legume de culori diferite: morcovi, salată verde, mazăre, varză, broccoli, conopidă, roşii.

Pentru ca salata să fie săţioasă ai nevoie, bineînţeles, de proteine. Poţi alege carne de pui fără piele, curcan, peşte sau oice alt fel de carne, atâta timp cât nu este prăjită în ulei sau nu are urme vizibile de grăsime.

Dacă ţii post sau, pur şi simplu, îţi doreşti o masă vegetariană, înlocuieşte carnea cu leguminoase sau oleaginoase. Sunt, şi ele, bogate în proteine. În aceste catgorii intră fasolea, de orice culoare sau mărime şi nucile, alunele, migdalele. Dacă te hotărăşti pentru un ingredient din ultima categorie te alegi şi cu grăsimi “bune”, vegetale.

Carbohidraţii nu ar trebui să lipsească de la nicio masă. Dar nu orice carbohidraţi, ci aceia proveniţi din cereale integrale. Adaugă în salată câteva crutoane din faină integrală. Iar dacă simţi nevoia unui ingredient crocant, dar vrei să eviţi carbohidraţii, te salvează, din nou, nucile.

O salată delicioasa are nevoie de un sos pe măsură. Aici greşim cel mai des pentru că ne lăsăm ispitiţi de sosuri bogate în grăsimi saturate sau, pur şi simplu, pline de calorii. Chiar şi dacă alegi un produs “fără grăsimi”, caloriile sunt tot acolo, pentru că, probabil, acel produs conţine mult zahăr.

Dacă vrei sa fii sigură de alegerea ta, prepară-ţi singură un sos din ulei, oţet şi verdeţuri. Simţi nevoia de ceva mai cremos? Adaugă un iaurt degresat. Poţi face un sos foarte bun din iaurt, usturoi sau ceapă şi verdeţuri mediteraneene. Nici nu vei simţi lipsa maionezei.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate
Vă recomandăm: