Gustări sănătoase pentru copii

Pentru că începe şcoala şi, odată cu ea, şi grijă părinţilor faţă de ce mănâncă copilul lor în pauze, Gustos.ro va da nişte sfaturi ce va vor ajută să îi oferiţi celui mic o gustare…
 delicoasa, dar şi foarte sănătoasă!

În primul rând, trebuie să ştii că dieta zilnică a celui mic trebuie neapărat să conţină, echilibrat, proteine, carbohidraţi, calciu, fructe şi legume. Şi, desigur, şi gustarea pe care copilul o va lua la şcoală trebuie să fie echilibrată din acest punct de vedere.

Pentru a-i asigura necesarul de proteine, poţi să îi faci sandvişuri cu salată de pui, ouă, şuncă, ton sau brânzeturi. De asemenea, şi tonul şi pastele sunt bogate în proteine. În ceea ce priveşte carbohidraţii, trebuie să ştii că acei carbohidtrati complecşi eliberează caloriile lent şi ajută în menţinerea nivelului de energie.

În schimb, carbohidraţii rafinaţi (pe care îi găseşti în pâinea albă, biscuiţi sau prăjituri) furnizează doar energie “de moment”, cu durată scurtă de viaţă. Carhobidraţii complecşi se găsesc în produse precum pâinea neagră, paste, banane sau orez.

Pentru că cel mic are nevoie şi de calciu, ai grijă să consume des iaurturi, brânzeturi, chiar shake-uri pe bază de iaurt sau lapte. Şi, nu în ultimul rând, să nu uităm că experţii nutriţionişti recomanda să includem cinci porţii de fructe şi legume în dieta noastră zilnică.

Chiar dacă micuţul tău nu se inebuneşte după fructe, poţi încerca să le faci mult mai atractive. Poţi să-i faci o salată de fructe, din multe sortimente, sau chiar frigărui de fructe. Foarte sănătoase sunt şi fructele confiate. Caisele uscate, de exemplu, sunt bogate în vitamine şi minerale.

De ce anume să te fereşti!

Există anumite alimente care par inofensive pentru cei mici, dar adevărul este altul.

Batoane de cereale. Cele mai multe batoane de cereale conţin mai mult de 40% zahăr şi 30% grăsimi. În vreme ce, în cazul cerealelor cu lapte, zahărul se dizolvă, zahărul din batoanele de cereale se lipeşte de dinţi, cauzând cât de multe probleme cu putinţă.

Iaurt cu fructe.
Din păcate, cele mai multe tipuri de iaurt cu fructe conţin mai mult de cinci linguriţe de zahăr.

Snacks-uri. Acestea conţin niveluri ridicate de grăsimi saturate şi sare. Spre exemplu, o singură pungă de snacks-uri conţine necesarul de sare pentru un copil pe o zi întreagă!

Cinci sfaturi pentru o gustare delicioasă!

1. Experimentează cu fructele. Cei mai mulţi copii nu sunt atraşi de fructe. Gustos.ro îţi propune să le pregăteşti o salată delicioasă, ornata cu puţină frişcă şi chiar câţiva stropi de sirop de ciocolată. De asemenea, poţi să-i prepari nişte frigărui din fructe, înfigând pe o frigăruie bucăţele din portocale, mere, banane, kiwi, mandarin, pere etc. Cu cât mai colorate, cu atât mai bine!
 
2. Mai puţină sare! Copiii tind să consume prea multă sare zilnic. Principala sursă sunt snacks-urile, chips-urile, dar şi şuncă sau brânzeturile de un anumit tip. Mâncând fructe de conţin potasiu (cum ar fi bananele sau caisele uscate), poţi balansa cantitatea de sare din organism.
 
3. Nu neglija gusturile copilului tău! Comunică cu cel mic şi întreabă ce i-a plăcut şi ce nu din ce i-ai pregătit data trecută. Fii atent la alimentele cu care se întoarce acasă. De asemenea, întreabă-l ce mănâncă colegii lui de şcoală şi propune-i să-i pregăteşti şi tu aşa ceva.
 
4. Ceva cald. E bine ca cel mic să aibă ceva cald la el, mai ales dacă e iarnă. Cumpără-i un termos, în care poţi să-i pui o cană de ciocolată caldă, ceai sau chiar supă.
 
5. Cât mai puţină mâncare procesată! Acest tip de mâncare tinde să conţină puţini nutrienţi şi prea multă sare, zahăr, aditivi şi grăsimi saturate. Dacă copilului tău îi plac la nebunie chips-urile, poţi, totuşi,  să-i pui un sfert de pungă într-un recipient de plastic, ca să te asiguri că nu va consuma o pungă întreagă odată.

Foto: Shutterstock

Află şi alte 37.000 de reţete şi articole, numai pe Gustos.ro!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Culinar
Vă recomandăm: