Ce să mănânci înainte şi după sport, dacă vrei să slăbeşti

De cele mai multe ori o persoană atunci când îşi doreşte să slăbească preferă să nu mănânce nimic atât inainte de sport, cât şi după, crezând că în acest fel va slăbi mai repede. Greşit! Florin Neby îţi spune ce e corect!

Ce să mănânci înainte de sport dacă vrei să slăbeşti

Aşa cum am precizat mai sus, înainte de a face mişcare trebuie să te hrăneşti, pentru că energia adunată din alimente, chiar dacă cea de carbohidraţi(cea mai rapidă sursă de energie) este mică, fiind luată în mare parte din legume şi grăsimi sănătoase, eventual şi puţină proteina animală, este absolut necesară pentru a avea un antrenament eficient.

Să luăm un exemplu simplu: dacă alegi să mănânci paste, dulciuri, pâine, prajeli în timpul zilei ai deja un aport de calorii exagerat de mare, deci este posibil să ajungi undeva între 2500 şi 3000 de calorii pe zi, cantitate ce cu siguranta ţi-a ridicat nvelul de insulină extraordinar de mult, iar prin faptul că ai adăugat foarte multă glucoză în alimentatia ta, ai şi favorizat depunerea de grăsimi.De ce?Pentru că alimentele mai sus menţionate au cantităţi foarte mari de zahăr, sub diferite forme, (glucoză, lactoză, fructoză, amidon) ceea ce la face foarte calorice, totodată cu un aport foarte mic de nutrienţi datorita numărului mare de procesări prin care trec.

În timpul unei sesiuni de mişcare de o oră, organismul arde maximum 300 sau 450 de calorii, indiferent de tipul de exerciţii. În timpul zilei, în funcţie de rutina zilnica a fiecăruia, mai poţi consuma aproximativ 100o de calorii.Cu cât vei mânca mai multe calorii goale din alimentele mai sus menţionate, cu atât organismul tău va ajunge mai greu să folosească grăsimile corpului ca şi sursă de energie, cu alte cuvinte, nu vei slabi. De aceea, în programul tău alimentar, baza principală trebuie să fie proteina simplă (mazăre, linte, năut, fasolea, seminţe de cânepă, ciuperci etc) sau complexă (carnea slabă), dupa care ne putem orienta către seminţe de dovleac, in, floarea soarelui, nuci, galbenuşul de ou, peşte, icre -atenţie la preparare-, avocado, nucă de cocos şi legume de sezon.Toate acestea sunt alimente mai slabe în calorii, dar care vin cu un aport de nutrienţi destul de mare, aspect ce ar trebui să fie principalul tău obiectiv. Cu alte cuvinte, înainte de a face sport poţi mânca:

– o salată unde să adaugi diverse legume cum ar fi ardei, castraveţi, salată verde sau albă eventual şi leguminoase precum fasole, năut, mazare, plus bucăţi de piept de pui.
– dovlecei, morcovi fierţi, broccoli sau conopidă, porumb lângă bucăţi ou sau peşte, cu diferite mirodenii(usturoi, ceapă, pătrunjel, piper)
– salata de ţelină şi morcov date pe răzătoare, în care poţi amesteca nuci şi migdale pisate.
– murături cu grad scăzut de sare şi oţet împreună cu o bucată de carne de vită făcută la cuptor.
CITESTE IN PAGINA URMATOARE CE TREBUIE SA MANANCI DUPA SALA!

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: