Modalităţi de a comunica schimbările

Există foarte multe tipuri de a comunica o schimbare subalternilor. Te-ai gândit vreodată care ar fi cea mai eficientă metodă de a comunica angajaţilor o veste nu prea…
… plăcută? Iată în continuare una dinte cele mai simple metode, care poate fi numită chiar principiul numărul 1 în comunicarea schimbării!

Se spune că felul în care este comunicată o schimbare este mult mai important decât schimbarea în sine, indiferent de mărimea sau de importanţa ei. Unii dintre manageri aleg să comunice schimbarea într-un mod nu tocmai plăcut, direct. Cred că în orice organizaţie se poate observa că, cel puţin, la început schimbările nu sunt acceptate.

Până la urmă această reacţie este oarecum normală din partea oamenilor, mai ales că fiecare persoană manifestă o rezisteţă mai mare sau nu la o schimbare. De ce? Pentru că oamenii se obişnuiesc cu anumite lucruri, iar schimbarea lor nu este privită cu ochi prea buni.

Dacă eşti pusă în situaţia de a comunica o schimbare, probabil că te întrebi cum s-o faci pentru a fi primită pozitiv de “auditoriu”. Fie că e vorba de a le comunica angajaţilor tăi că se va schimba locaţia clădirii de birouri, că vor fi nevoiţi să stea mai mult la serviciu, să muncească mai mult sau că li se taie din salariu sau bonurile de masă, încearcă să n-o faci să sune:  de acum totul va “total diferit” sau în viitorul apropiat “nimic nu va mai fi la fel”.

Cum ar trebui să procedezi?

Studiile de specialitate au arătat  că numai 20% dintre oameni caută permanent schimbări. Din fericire pentru şefi care au astfel de subalterni va fi uşor să comunice schimbările pentru că, aceştia vor accepta întotdeauna schimbările şi le vor considera noi provocări.

Dacă vrei să comunici eficient o schimbare şi cu cât mai puţine pierderi, trebuie să reformulezi constant mesajul ei, de aşa natură încât să inserezi toate informaţiile care trebuie să ajungă la subalterni. Cea mai la îndemână modalitate este limbajul. Este cel mai uşor de folosit şi cel mai eficient totodată.

De un singur lucru trebuie să ţii cont neapărat, indiferent de ce schimbare ai de anunţat trebuie să “inmoi” efectele ei cât mai mult posibil.

Iată câteva exemple de formule de adresare eficiente:

– totul va rămâne aproape la fel, faţă de, totul va fi diferit
– vom face câteva îmbunătăţiri, faţă de, vom face multe schimbări
– ar trebui să ne adaptăm, faţă de, trebuie să vă schimbaţi
– vom continua munca noastră însă într-o altă direcţie, faţă de, vom intra într-o nouă eră

E mult mai uşor pentru angajaţii tăi să accepte o schibare dacă le spui că ce va urma să se întâmple va avea o legătură cu ceea ce fac în momentul de faţă. Încearcă prin discursul tău să ancorezi schimbarea în activităţile actuale, arătându-le subalternilor tăi punctele comune.

În acest fel, cu cât vei găsi mai multe puncte comune între ceea ce se întâmplă în prezent şi ceea ce urmează să se întâmple, cu atât schimbarea va fi precepută drept o continuare a ceea ce este acum. Nu trebuie să se înţeleagă că este nevoie să-ţi minţi sau manipulezi oamenii, ci doar că este necesar pentru binele echipei şi până la urmă, al tău ca manager, să umanizezi puţin mesajul.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: